На основі аналізу наукової літератури розкрито поняття «відкрита освіта».
Досліджено, що синергетичний підхід до відкритої освіти реалізується в домінуванні в освітній
діяльності самоорганізації, й полягає в стимулюючому впливові на суб'єкт навчальної діяльності
інформатизації, демократизації, глобалізації освіти. Розглянуто положення синергетичної методології
в освітній галузі. Визначено етапи розвитку відкритої освіти згідно синергетичного підходу.
Проаналізовано основні види синергії, які виникають у процесі навчання майбутніх учителів
інформатики.
На основе анализа научной литературы раскрыто понятие «открытое
образование». Доказано, что синергетический подход к открытому образованию реализуется в
доминировании в образовательной самоорганизации и заключается в стимулирующем воздействии на
субъект учебной деятельности, информатизации, демократизации, глобализации образования.
Рассмотрены положения синергетической методологии в образовательной сфере. Выделены этапы
развития открытого образования согласно синергетического подхода. Проанализированы основные
виды синергии, возникающие в процессе обучения будущих учителей информатики.
The article explores the concept of open education. Synergistic approach for open education
is realized through self-organization of learning activities. The process of democratization and globalization
have a stimulating effect on the open education. The article considers positions of synergetic methodology in
education. The authors studied the stages of development of open education under synergetic approach and
analyzed the main types of synergies that arise during future computer scienses teachers training.