В статті проаналізовано показники оцінювання професійної діяльності викладачів,
зокрема науково-дослідницької, академічної, комерційної діяльностей, які є ключовими під час
рейтингування університету та характеристиками його конкурентоспроможності. Описано створене в
Київському університеті імені Бориса Грінченка відкрите інформаційне освітнє електронне середовище
та вплив використання його е-ресурсів і е-систем на якість освітньої діяльності за освітніми
стандартами, всі індикатори якості яких пов’язані з оцінюванням діяльності викладача.
Охарактеризовані корпоративні стандарти ІК-компетентності викладача, інструменти вимірювання та
відкритий показник рівня сформованості е-портфоліо. В розробленій системі е-портфоліо
відображається цілісна картина діяльності викладача з визначеними кількісними і якісними
показниками діяльності та їх вплив на оцінку університету в світових та державних рейтингах. Завдяки
статистичній звітності у системі е-портфоліо є можливість формувати рейтингові таблиці показників
оцінювання професійної діяльності кожного викладача, кафедри, НДЛ, факультету та інституту з
метою об’єктивного аналізу якості кадрового забезпечення та прийняття управлінських рішень.
В статье проанализированы показатели оценки профессиональной деятельности
преподавателей, в том числе научно-исследовательской, академической, коммерческой деятельности,
которые являются ключевыми при рейтинговой оценке университета и способствуют повышению его
конкурентоспособности. Описаны созданная в Киевском университете имени Бориса Гринченка
открытая информационная образовательная электронная среда и влияние ее э-ресурсов и э-систем на
качество образовательной деятельности согласно Европейских стандартов, все индикаторы качества
которых связаны с оценкой деятельности преподавателя. Представленные корпоративные стандарты
ИК-компетентности преподавателя, инструменты измерения и открытый показатель уровня ее
формирования - э-портфолио. В разработанной системе э-портфолио отображается целостная картина
деятельности преподавателя с определенными количественными и качественными показателями
деятельности и их влияние на оценку университета в мировых и государственных рейтингах.
Благодаря статистической отчетности в системе э-портфолио есть возможность формировать
рейтинговые таблицы показателей оценки профессиональной деятельности каждого преподавателя,
кафедры, НИЛ, факультета и института с целью объективного анализа качества кадрового
обеспечения и принятия управленческих решений.
In the article was analyzed the indicators of evaluation of teacher’s professional activities,
including research, academic and commercial activities that are critical in the ranking of the university and
enhance its competitiveness. Also was described established in Borys Grinchenko Kyiv University open
information and educational electronic environment and impact of its e-resources and e-systems for quality
educational activities by European standards. All quality indicators are related to the assessment of the
activities of the teacher. The paper presents corporate standards of ICT competences of the teacher,
measurement tools and an open rate of formation – e-portfolio. In the developed system e-portfolio display
complete picture of the teacher with certain quantitative and qualitative performance indicators and their
impact on the assessment of university in the world and national rankings. Through statistical reporting eportfolio
system has to form the rating table of professional evaluation of each teacher, department, research
laboratory, department and institution to objectively analyze the quality of staffing and management
decisions.