Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Особливості психологічних характеристик підлітків з різним рівнем рухової активності і різною спортивною спеціалізацією

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Іванишин, Ю. І.
dc.contributor.author Ковальчук, Л. В.
dc.contributor.author Іванишин, І. М.
dc.date.accessioned 2018-05-08T12:02:25Z
dc.date.available 2018-05-08T12:02:25Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Іванишин, Ю. І. Особливості психологічних характеристик підлітків з різним рівнем рухової активності і різною спортивною спеціалізацією / Ю. І. Іванишин, Л. В. Ковальчук, І. М. Іванишин // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 5К (86) : Наукові матеріали ІХ Міжнародної науково-практичної конференції «Реалізація здорового способу життя – сучасні підходи», присвяченої 20-ти річчю факультету фізичного виховання Дрогобицького держ. пед ун-ту імені Івана Франка (18 – 19 травня 2017 р.). – С. 128-134. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18967
dc.description.abstract Результати досліджень дали змогу описати особливості психологічних характеристик підлітків 13– 14 років, які не займаються додатковою руховою активністю в позаурочний час, займаються у секціях волейболу та баскетболу, а також екстремальними видами спорту: скейтбордингом та роллерспортом. Отримані показники дозволили встановити, що підлітки 13–14 років, які займаються екстремальними видами спорту, характеризуються в цілому більш вищими показниками пам'яті (механічної, логічної, зорової), мислення та здатності до саморегуляції психічних станів порівняно з їх однолітками, які займаються ігровими видами спорту, або не займаються додатково. ua
dc.description.abstract Результаты исследований разрешили описать особенности психологических характеристик подростков 13–14 лет, которые не занимаются дополнительной двигательной активностью во внеурочное время, занимаются в секциях волейбола и баскетбола, а также экстремальными видами спорта: скейтбордингом и роллерспортом. Полученные результаты позволили установить, что подростки 13–14 лет, которые занимаются экстремальными видами спорта, характеризуются в целом более высокими показателями памяти (механической, логической, зрительной), мышления и способности к саморегуляции психических состояний по сравнению с их сверстниками, занимающимися игровыми видами спорта или не занимаются дополнительно. ua
dc.description.abstract Psychological research indicates that the perception of the extreme sport participant needs some clarifications. This article will present some of the important research that has been done within the field, and will also discuss the psychological peculiarities that drives adolescents toward taking extreme risks. Participants (n = 192) included adolescents aged 13–14 years do not engage sport outside of schools (n = 102), engage in the volleyball and basketball sections (n = 48) and in extreme sports: skateboarding and roller-sport (n = 42) studying at the I-III levels school number 5, 11, 17, 23, 28 of Ivano-Frankivsk. The psychological evaluation results were obtained from a standardized psychological questionnaires: «Susceptibility to stress», «Study of total emotional orientation» by B. Dodonov, «Emotional and volitional qualities measuring technique» by Taylor Eysenck, Roong, Rotter processing by Kondratyeva, «Person's character quiz», «Personal Aggression and Conflict Questionnaire», «Logical and Mechanical Memory Test» and «Visual Reproduction Questionnaire». The results of the research allowed to describe the peculiarities of the psychology of adolescents aged 13–14 years do not engage sport outside of schools, engage in the volleyball and basketball sections and in extreme sports: skateboarding and roller- sport. The obtained results made it possible to establish that adolescents aged 13–14 who are engaged in extreme sports are characterized in general by higher indicators of memory (mechanical, content, visual), thinking and self-regulation of mental states compared to their peers involved in game sports or don’t go in for sports. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject підлітки ua
dc.subject ігрові види спорту ua
dc.subject екстремальні види спорту ua
dc.subject емоційно-вольові якості ua
dc.subject агресивність ua
dc.subject конфліктність ua
dc.subject механічна ua
dc.subject логічна ua
dc.subject зорова пам'ять ua
dc.subject подростки ua
dc.subject игровые виды спорта ua
dc.subject экстремальные виды спорта ua
dc.subject эмоционально-волевые качества ua
dc.subject агрессивность ua
dc.subject конфликтность ua
dc.subject механическая ua
dc.subject логическая и образная память ua
dc.subject adolescents ua
dc.subject playing sports ua
dc.subject extreme sports ua
dc.subject emotional and volitional qualities ua
dc.subject aggression ua
dc.subject conflict ua
dc.subject mechanical ua
dc.subject content ua
dc.subject visual memory ua
dc.subject.classification 796.015:612.821 ua
dc.title Особливості психологічних характеристик підлітків з різним рівнем рухової активності і різною спортивною спеціалізацією ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics