DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 22 (27) ч. 2. »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18948
Title: Методичне забезпечення процесу вокальної підготовки майбутніх вчителів музики на основі технології персоніфікації
Authors: Ло Чао
Keywords: персоніфікація
персоналізація
технологія персоніфікації
наукові підходи
педагогічні умови
вокальна підготовка
майбутні вчителі музики
personification
personalization
personalization technology
scientific approaches and pedagogical conditions
vocal training
future teachers of music
персонификация
персонализация
технология персонификации
научные подходы
педагогические условия
вокальная подготовка
будущие учителя музыки
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во ім. М. П. Драгоманова
Citation: Ло Чао. Методичне забезпечення процесу вокальної підготовки майбутніх вчителів музики на основі технології персоніфікації / Ло Чао // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 2. – С. 133-140.
Abstract: У статті актуалізовано питання підвищення якості вокальної підготовки студентів, майбутніх учителів музики. Для цього обґрунтовано доцільність технології персоніфікації. Розкрито мету такої технології та спрямованість її дієвості на конкретні аспекти цілісного становлення майбутнього вчителя музичного мистецтва, зокрема його вокальної підготовки. До методичного забезпечення включено наукові підходи: культурологічний, психолого-історичний, аксеологічно-комунікативний, диспозиційно-ідентифікаційний, мистецько-персоналізований, герменевтичний. Розроблено та презентовано педагогічні умови, кожна з яких ґрунтується на спеціальних техніках.
The paper reveals the essence of personification technology in the art education. Within the scope of the study the aim of the personification technology is to improve the quality of future music teachers’ vocal training by expanding cultural and holographic projection from the past to the present and to the future development of vocal art and increasing of individual creative projection by means of the reflection on their own psychological, creative and performance opportunities and identification of themselves with the characters and images of vocal works. Methodical support for this technology is focused on: expanding vocal student’s artistic outlook by means of the inductive method; his awareness of behavioral dispositions of certain characters, their roles by means of the deductive method; enhancing of reflexive position of their own attitude to the artistic image of vocal art work as a personification of multiple culture-corresponding senses; implementation of their vocal and artistic resources, opportunities to cover their artistic and behavioral roles and achieve a high-quality vocal embodiment during performance interpretation of the work. The following scientific approaches are included into methodological support: culturological, psychological and historical, axiological and communicative, dispositional and identificatory, art and personalized, hermeneutic.
В статье раскрывается сущность технологии персонификации в художественном образовании. Исследование технологии персонализации заключается в повышении качества вокального обучения будущих музыкальных учителей путем расширения культурной и голографической проекции из прошлого в настоящее и в будущее развитие вокального искусства; увеличение индивидуальной творческой проекции посредством отражения собственных психологических, творческих и служебных возможностей, идентификации себя с персонажами и образами вокальных произведений.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18948
Appears in Collections:Випуск 22 (27) ч. 2.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lo Chao.pdf316.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.