DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 22 (27) ч. 2. »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18922
Title: Формування методичної компетенції майбутніх учителів музики у процесі професійної підготовки
Authors: Остапенко, Н. І.
Keywords: професійна компетентність
методична компетентність
структурні компоненти
педагогічні умови
майбутній учитель музичного мистецтва
рrofessional competence
methodical competence
structural components
pedagogical conditions
future music teacher
профессиональная компетентность
методическая компетентность
структурные компоненты
педагогические условия
будущий учитель музыки
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Остапенко, Н. І. Формування методичної компетенції майбутніх учителів музики у процесі професійної підготовки / Н. І. Остапенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 2. – С. 44-50.
Abstract: У статті висвітлено сутність та зміст понять «професійна компетентність», «методична компетентність» майбутнього учителя музичного мистецтва; розглянуто різні наукові підходи щодо їх визначення. Розкрито структурні компоненти методичної компетентності педагога-музиканта. Обгрунтовано систему педагогічних умов для формування методичної компетентності майбутніх учителів музичного мистецтва.
The article considered the nature and meaning concepts «competence», «рrofessional competence», «methodological competence» of the music teacher; reviewed different scientific approaches to their treatment. The analysis of scientific papers gives reason to believe that one of the components of professional and pedagogical competence is methodical competence.The competent specialist is also a personality who understands and reflects their values, compares and evaluates himself, his future projects. Therefore, knowledge, skills, tools of material for the formation of personality imposed on their own socio-cultural, spiritual experience of the individual. Disclosed structural components methodical competence of the teacher-musician. Based system of pedagogical conditions for the formation of methodical competence of future teachers music.
В статье рассмотрены природа и смысл понятий «компетентность», «профессиональная компетентность», «методологическая компетентность» преподавателя музыки; Раскрыты различные научные подходы к их внедрению. Анализ научных работ дает основание полагать, что одним из компонентов профессиональной и педагогической компетентности является методическая компетентность. Компетентный специалист является личностью, которая понимает и отражает ценности, сравнивает и оценивает себя, свои будущие проекты. Раскрыты структурные компоненты методической компетентности учителя-музыканта. Обоснована система педагогических условий для формирования методической компетентности будущих учителей музыки.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18922
Appears in Collections:Випуск 22 (27) ч. 2.

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ostapenko, N. I..pdf305.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.