Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Професійні переконання майбутніх вчителів мистецьких дисциплін : методологічний аспект

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Ростовська, Ю. О.
dc.date.accessioned 2018-04-26T07:50:16Z
dc.date.available 2018-04-26T07:50:16Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Ростовська, Ю. О. Професійні переконання майбутніх вчителів мистецьких дисциплін : методологічний аспект / Ю. О. Ростовська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 1. – С. 24-30. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18732
dc.description.abstract У статті розглядаються професійні переконання майбутніх вчителів мистецьких дисциплін як важливий компонент особистості майбутнього вчителя. На основі теоретичного та емпіричного аналізу діяльності вчителя мистецьких дисциплін виділено необхідні професійні переконання методологічного та методичного рівнів. З позиції сучасних підходів до мистецько-педагогічної освіти розглядаються проблеми формування професійних переконань учителів. ua
dc.description.abstract The author examines the issue of professional formation of future teachers of artistic disciplines in the article. In this process an important place occupies the formation of professional beliefs, which being essential structural components of outlook, significantly affect the attitude towards educational activities, have a significant influence on the direction of thinking and actions and internally determine a course of action. Teaching beliefs are a combination of knowledge and conceptions of phenomenon of educational reality, which are experienced by art teachers as genuine and cause its actively-willed behavior. The level of formation of professional beliefs characterizes the degree of preparedness of teachers of artistic disciplines to educational work at schools and extracurricular art institutions and acts as a prerequisite for the effectiveness of his professional activity. The content of professional culture of teachers of artistic disciplines is the unity of three interrelated components: educational, professional, general cultural, which interpenetrate and predetermine each other. These mentioned substantial components constitute professional beliefs of future teacher, because we can believe in the truth of knowledge, only if it is based on educational, professional and aesthetic knowledge in its unity. ua
dc.description.abstract В статье рассматриваются профессиональные убеждения будущих учителей художественных дисциплин как важный компонент личности будущего учителя. На основе теоретического и эмпирического анализа деятельности учителя художественных дисциплин выделено необходимые профессиональные убеждения методологического и методического уровней. С позиции современных подходов к художественно-педагогическому образованию рассматриваются проблемы формирования профессиональных убеждений учителей. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійні переконання ua
dc.subject методична підготовка ua
dc.subject особистість вчителя ua
dc.subject professional beliefs ua
dc.subject methodical preparation ua
dc.subject the personality of the teacher ua
dc.subject профессиональные убеждения ua
dc.subject методическая подготовка ua
dc.subject личность учителя ua
dc.subject.classification 371.134:78 ua
dc.title Професійні переконання майбутніх вчителів мистецьких дисциплін : методологічний аспект ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics