Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методичні аспекти формування виконавської майстерності піаністів

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лу Тао
dc.date.accessioned 2018-04-12T08:58:35Z
dc.date.available 2018-04-12T08:58:35Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Лу Тао. Методичні аспекти формування виконавської майстерності піаністів / Лу Тао // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. – Вип. 22 (27), ч. 1. – С. 113-118. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18679
dc.description.abstract Статтю присвячено вивченню педагогічних поглядів та методичних рекомендацій видатних музикантів епохи романтизму – Ф.Шопена, Ф.Ліста, Р.Шумана – щодо формування виконавської майстерності піаністів. Проаналізовано їхні прогресивні й новаторські методичні здобутки, що стали основою психологічного напрямку фортепіанної педагогіки. ua
dc.description.abstract The article is devoted to the study of educational views and methodical recommendations of prominent musicians of the era of Romanticism – F. Chopin, F.Liszt, R.Schumann – on forming performance skills of pianists. Also in the article was analyzed their progressive and innovative methodological achievements that formed the basis of the psychological direction for piano pedagogy. It was found that outstanding musician – pianists like F. Chopin, F.Liszt, R.Schumann directed their educational efforts to the development of individuality, creative autonomy, emotions, imagination and artistic intuition of the student. They taught their pupils to work consciously on the music composition, deep emotional comprehension of the musical meaning, sincerity and simplicity of its playback, high demands to theirselves, internal discipline and responsibility. They emphasized that music of the real musicians had to be "not only in the fingers, but also in the mind and in the heart". The formation of technical skill was formed during the process of creative work on the artistic tasks, based on listening skills and subordinated to the style of music composition, creative interpretation of its content. ua
dc.description.abstract Статья посвящена изучению педагогических взглядов и методических рекомендаций выдающихся музыкантов эпохи романтизма – Ф.Шопена, Ф.Листа, Р.Шумана – по формированию исполнительского мастерства пианистов. Проанализированы их прогрессивные и новаторские методические достижения, ставшие основой психологического направления фортепианной педагогики. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject Ф. Шопен ua
dc.subject Ф. Ліст ua
dc.subject Р. Шуман ua
dc.subject епоха романтизму ua
dc.subject виконавська майстерність піаністів ua
dc.subject F. Chopin ua
dc.subject F. Liszt ua
dc.subject R. Schumann ua
dc.subject era of Romanticism ua
dc.subject performance skills of pianists ua
dc.subject Ф. Шопен ua
dc.subject Ф. Лист ua
dc.subject Р. Шуман ua
dc.subject эпоха романтизма ua
dc.subject исполнительское мастерство пианистов ua
dc.subject.classification 37.091.33:780.653 ua
dc.title Методичні аспекти формування виконавської майстерності піаністів ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу