Тема дослідження актуальна як в теоретичному, так і в практичному аспектах. Проведений теоретичний аналіз даної теми поглиблює уявлення про специфіку розвивальних психотехнік у роботі психолога-консультанта, дає можливість структурувати теоретичний матеріал та визначити напрямки практичної діяльності. Робота має теоретичний та практичний характер. Проаналізовано достатньо літературних джерел. В результаті аналізу були зроблені висновки, які мають практичну спрямованість. Аналіз літературних джерел показав, що проблемі розвивального впливу на дитину присвячені роботи таких вітчизняних та зарубіжних психологів як Г. Крайг, Р. В. Овчарова, І. В. Дубровіна, А. З. Зак, І. Ю. Матюгін, Є. К. Лютова, Г. Б. Моніна, Г. А. Широкова, М. І. Чистякова, Дж. Лешлі, Дж. Сілберг, Т. Д. Зінкевич-Євстігнєєва, Г. Є. Акимова, Б. П. Нікітін та інших. У статті наведені приклади розвивальних програм та психотехнік, представлена власна схема розвивальних занять, де виділені структурні компоненти, мета, окремі психотехніки. В загальному структуру заняття можна представити так: загальна розминка; розвивальні ігри; комунікативні та поведінкові вправи або казкотерапія; психогімнастика і релаксація; заключна частина. Звичайно така структура орієнтовна. Кожен психолог-консультант виходячи із запиту може міняти структуру. Важливо також використовувати в процесі розвивальних занять з дошкільниками рольові ігри та графічні методи, адже саме ці методи актуальні для цього віку.
Тема исследования актуальна как в теоретическом так и в практическом аспекте. Проведенный теоретический анализ данной темы углубляет представления о специфике развивающих психотехник в работе психолога-консультанта, дает возможность структурировать теоретический материал и определить направления практической деятельности.
Работа носит теоретический и практический характер. Проанализировано достаточно литературных источников. В результате анализа были сделаны выводы, которые имеют практическую направленность. Анализ литературных источников показал, что проблеме развивающего воздействия на ребенка посвящены работы таких отечественных и зарубежных психологов Г. Крайга, Овчаровой Р. В., Дубровиной И. В., Зака А. З., Матюгиной И. Ю., Лютовой Е. К., Мониной Г. Б., Широковой Г. А., Чистяковой М. И., Дж. Лешли, Силберг Джеки, Дженни Лешли, Зинкевич- Евстигнеевой Т. Д., Акимовой Г. Е., Никитина Б. П. и др. В статье приведены примеры развивающих программ и психотехник, представлена собственная схема развивающих занятий, где выделены структурные компоненты, цель, отдельные психотехники. В общем структуру занятия можно представить так: общая разминка, развивающие игры, коммуникативные и поведенческие упражнения или сказкотерапия, психогимнастика и релаксация, заключительная часть.
Обычно такая структура ориентировочная. Каждый психолог-консультант исходя из запроса может менять структуру. Важно также использовать в процессе развивающих занятий с дошкольниками ролевые игры и графические методы, ведь именно эти методы актуальны для этого возраста.
A topic of the research is topical both in theoretical and practical aspects. The theoretical analysis of this topic deepens the idea of the specifics of developmental psychotechnique for psychologist’s work, gives the opportunity to structure the theoretical material and identify areas of practice. The work has both theoretical and practical character. A lot of literature has been analyzed. As result of the analysis there were made conclusions that have practical orientation. Analysis of the literature sources has shown that there are some works of domestic and foreign psychologists ( e. g. Krayh H., Ovcharov R. V., Dubrovin I. V. Zach A. Z., Matyuhina I. Y., Lyutova E. K., Monino G. B., G. A. Shirokov, Chistyakov M. I., Dzh. Leshli, Silberh Jackie, Zinkevych-Yevstihnyeyevа T. D. and others) dedicated to the problem of developmental influence for children. The article gives examples of developmental programs and psychotechniques, they are presented with their own scheme of developmental studies, where the structural components, purposes, some psychotechniques are highlighted. The general structure of the lesson: general workout; developing games; communication and behavioral exercises or fairytale therapy; psyhogymnastics and relaxation; conclusion. Of course such a structure is estimated. Each psychologist can change the structure according to the request. It is also important to use role playing and graphical methods in the process of developing lessons with preschoolers, because these methods are topical to this age.