У дослідженні розкрито когнітивні можливості парадигм, кожна з яких у межах філософського аналізу інтерпретує споживацьку поведінку. З’ясовано, що класична парадигма відображає економічний та етично-раціональний характер споживання; модерна парадигма побудована на вивченні споживацької поведінки як практичної реалізації споживацького світовідношення, обумовленого соціокультурним контекстом; постмодерна парадигма проголошує цінність комунікації, яка реалізується у споживацькій поведінці, і стає знаковою системою та способом конструювання простору буття людини і смислів її існування.
The study illustrates the cognitive capabilities of paradigms, each of which interprets consumer behavior within the philosophical analysis. It was found that the classical paradigm reflects the economic and ethical rational nature of consumption; the modern paradigm is based on the study of consumer behavior as a practical implementation of consumer attitudes which based on the sociocultural context; the postmodern paradigm proclaims the value of communication, which is realized in consumer behavior, and becomes a sign system and the way of constructing the space of human existence and the meanings of its existence.