Дисертацію присвячено дослідженню теоретичних і методичних засад засвоєння учнями комунікативних стратегій у процесі роботи з науково-навчальними текстами предметів гуманітарного циклу.
У дисертації з’ясовано психолінгвістичну, когнітивну, комунікативну, методичну сутність поняття комунікативної стратегії, визначено принципи, методи та підходи до навчання мови, на основі яких має ґрунтуватися робота учнів з науково-навчальним текстом на комунікативно-стратегічній основі. Відповідно до засад змодельовано структуру комунікативно-стратегічних кроків та описано види комунікативних стратегій (стратегії текстотворення та текстосприймання).
Обґрунтовано поняттєву основу та визначено систему необхідних для роботи з науково-навчальним текстами вмінь, розроблено та впроваджено методику засвоєння комунікативних стратегій у процесі роботи учнів старших класів з текстами шкільних підручників і посібників гуманітарного циклу.
In dissertation theoretical and methodical bases of work of students are examined with a scientific-educational text in the method of mastering of row of strategies of the creation of the text and perception of the text. In accordance with well-founded of concept basis and system of necessary abilities for work with scientific-educational the texts and the method of mastering of communicative strategies is developed and inculcated in the process of work with the texts of textbooks of schools and manuals of humanitarian cycle.