DSpace at library NPU Dragomanova » Освітній дискурс » Випуск 2 Ч. 2 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18206
Title: Формування універсалій освітньо-гуманітарного дискурсу інформаційного суспільства : теоретико-методологічні виміри
Other Titles: Formation of universalities of the educational and humanitarian discourse of the information society : theoretical and methodological dimentions
Authors: Черниш, Т. М.
Keywords: дискурс
універсалії
освітньо-гуманітарний дискурс
інформаційне суспільство
гуманітарна культура
discourse
universals
educational and humanitarian discourse
information society
humanitarian culture
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво "Гілея"
Citation: Черниш, Т. М. Формування універсалій освітньо-гуманітарного дискурсу інформаційного суспільства : теоретико-методологічні виміри = Formation of universalities of the educational and humanitarian discourse of the information society : theoretical and methodological dimentions / Т. М. Черниш // Освітній дискурс : Гуманітарні науки : зб. наук. праць = Educational discourse : Humanities sciences : collection of scientific papers. – Київ : ПП Вид-во «Гілея», 2017. – Вип. 2, ч. ІІ : Філософські науки. – С. 24-38.
Abstract: Головним виміром дискурсу є особливе мовленнєве середовище, у якому створюються мовленнєві конструкції. Тому сам термін «дискурс» потребує відповідного визначення – «політичний», «науковий», «філософський», «культурний», що проявляються у певних комунікативних актах, мові та текстах.
The main dimension of discourse is a special language environment in which speech structures are created. Therefore, the term “discourse” needs to be defined – “political”, “scientific”, “philosophical”, “cultural”, being manifested in certain communicative acts, language and texts.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/18206
Appears in Collections:Випуск 2 Ч. 2

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chernysh T..pdf271.31 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.