Розглядаються філософсько-богословські погляди данського мислителя ХІХ ст. С. К’єркеґора, зокрема: метафізичні погляди. Порівнюються теодіцейні розбіжності між позиціями Геґеля і К’єркеґора. Pозкриваються філософсько-богословські виміри параметрів трансцендентності і з’ясовуються його відносини зі світом і людиною. Крізь призму історіографії висвітлюється роль книги "Твори любові" К’єркеґора. Методом герменевтики проводиться аналіз теодицейної думки мислителя в контексті історично-критичних досліджень. Новизна дослідження полягає у з’ясуванні пізнавальної ролі досвіду в обґрунтуванні доказів Божого буття на основі висновків філософсько-богословського осмислення. Трансцендентність розуміється як онтологічна категорія і розглядається в комплексі з ключовими темами християнської філософії, такими як час і вічність, особа і історія, творення і Бог та ін. Проливають світло на становлення доказів існування Абсолюту в ХІХ ст.
Рассматриваются философско-богословские воззрения датского мыслителя ХІХ века С. Кьеркегора, в частности метафизические взгляды. Сравниваются теодицейные расхождения между позициями Гегеля и Кьеркегора. Pаскрываются философско-богословские измерения параметров трансцендентности и определяются его отношения с миром и человеком. С точки зрения историографии освещается роль книги "Дела любви" Кьеркегора. Методом герменевтики анализируется теодицейная мысль философа в контексте историко-критических исследований. Новизна исследования состоит в определении познавательной роли мистического-опыта в обосновании доказательств Божьего бытия на основании выводов философского-богословского осмысления. Трансцендентность понимается как онтологическая категория и рассматривается в комплексе с ключевыми темами христианской философии, такими как время и вечность, персона и история, творение и Бог и др. Освещается процесс становления доказательств бытия Абсолюта в ХІХ веке.
This article examines Soren Kierkegaard conceptual understanding of the proofs for the existence of God. It also interprets the differences in theodicy between the positions of Hegel and Kierkegaard are compared. It traces the evolution of this theme pursuant to the metaphysical studies of Moderns Philosophy. Тhe concept of God in the philosophy of Kierkegaard is considered by exploring the nature of the relations between the transcendent sphere of God and the spiritual world of the human person. The transcendence is understood as an ontological category, being discussed in connection with the key themes of Christian philosophy, such as time and eternity, person and history, creation and God etc. From the point of view of historiography, the role of the book "Works of Love" by Kierkegaard is highlighted.