DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет педагогіки та психології » Наукові праці Факультету педагогіки та психології »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17715
Title: Аналіз досліджень проблеми формування готовності майбутніх учителів до здоров'яформувальної діяльності у початковій школі
Authors: Білик, Валентина Григорівна
Keywords: готовність
формування готовності
здоров'яформувальна діяльність
майбутні вчителі початкових класів
readiness
forming the readiness
future teachers of primary school
Issue Date: Apr-2016
Publisher: НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Білик, В. Г. Аналіз досліджень проблеми формування готовності майбутніх учителів до здоров'яформувальної діяльності у початковій школі / В. Г. Білик // Освіта і здоров'я підростаючого покоління : матеріали Міжнародного симпозіуму, 26-28 квітня 2016 р. : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип.1. - С. 92-94.
Abstract: The author specifies that strengthening and saving the health of junior school children is an important sociocultural and pedagogical issue. That is why rising generation requires special complex attention and help along with the leading role of the educational system, that is together with the achievement of educational-educative goals performs necessary health forming and health saving mission. In the modern period, a major feature of future teacher’s readiness to professional activity is the necessity for self-development, for his involvement in keeping and forming junior school children health; the necessity of mastering health forming educational technologies. The author specifies that the analysis of scientifically-pedagogical literature, which describes the problems of readiness to professional activity allows distinguishing basic approaches to the determination of this concept. The structural components of future primary school teacher’s readiness to health forming activity are as follows: motivational, cognitive, judicial and personal
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17715
Appears in Collections:Наукові праці Факультету педагогіки та психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
симпозіум (Білик В. Г.)(1).pdf1.48 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.