This paper presents an approach concerning the application of the Internet platform in training
students acquire teaching qualifications Teacher of Mathematics, Informatics and IT. The approach is linked
to the implementation of several active method through which students develop lessons, work files and
didactic materials. Develop their knowledge and skills in individual and group tasks, they probed various
assumptions, opinions and ideas related to the presentation of educational content. In the author’s platform published at web-palatform.info realized major opportunities for synchronous and asynchronous training, supporting the learning process. Presented are a few images from the app and shared some of the future plans for the development of the platform.
Стаття показує підхід, пов’язаний з додатком web-платформи в навчанні студентів –
майбутніх вчителів математики, інформатики та інформаційних технологій. Підхід пов’язаний з
використанням активних методів, за допомогою яких студенти створюють уроки. Показано
можливості розвивати здатність працювати індивідуально і в групі. Платформа опублікована на
web-palatform.info. Там реалізовані можливості синхронного і асинхронного навчання.