DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 03. Фізика і математика у вищій і середній школі » Випуск 18 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17680
Title: Місце і роль логічних задач у системі математичної підготовки вчителя початкової школи
Other Titles: Место и роль логических задач в системе математической подготовки учителя начальной школы
Рlace and role of logic problems in the system mathematical training of primary school teachers
Authors: Терепа, А. В.
Keywords: майбутній учитель початкової школи
математична компетентність
логічне мислення
логічні задачі
задачі з логічним навантаженням
будущий учитель начальной школы
математическая компетентность
логическое мышление
логические задачи
задачи с логическим нагрузкой
future elementary school teacher
mathematical competence
logical thinking
logical tasks
tasks with logical loading
Issue Date: 2017
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Терепа, А. В. Місце і роль логічних задач у системі математичної підготовки вчителя початкової школи / А. В. Терепа // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 18. - С. 191-198.
Abstract: Обґрунтовано роль навчання математики в педагогічних коледжах у процесі вивчення основних розділів з дисциплін “Основи початкового курсу математики” та “Математика”. Обґрунтовано необхідність використання в педагогічних коледжах логічних задач та задач з логічним навантаженням на заняттях з математики як засобу розвитку логічного мислення майбутніх учителів початкової школи. Систематизовано скарбничку логічних завдань, що підтвердили свою ефективність для досягнення навчальних і розвивальних цілей у навчанні математики майбутніх учителів початкової школи. Всі логічні задачі, автор пропонує умовно розбити на три групи: логічні задачі спрямовані на осмислення і застосування теоретичного блоку змісту математичної підготовки вчителя початкової школи; задачі спрямовані на відпрацювання практичного блоку змісту математичної підготовки вчителя початкової школи, які можуть пронизувати будь-який розділ математики; задачі, зручні для відпрацювання аналітичного блоку змісту математичної підготовки вчителя початкової школи.
Обоснована роль обучения математике в педагогических колледжах в процессе изучения основных разделов по дисциплинам “Основы начального курса математики” и “Математика”, которые являются основными линиями курса математики начальной школы. Значительное внимание уделено необходимости использования в педагогических колледжах задач логического характера на занятиях математики как средства развития логического мышления будущих учителей начальной школы. Автором систематизирована копилка заданий из логических задач. Все логические задачи, которые используются при изучении тем школьной математики автор условно разбил на три группы: логические задачи направлены на осмысление и применение теоретического блока содержания математической подготовки учителя начальной школы; задачи направлены на отработку практического блока содержания математической подготовки учителя начальной школы; задачи, удобные для отработки аналитического блока содержания математической подготовки учителя начальной школы. Примерами таких задач могут быть задачи, основанные на принципе Дирихле. За неимением учебного времени, предусматривает изучение элементов логических знаний, автор предлагает насытить логическими задачами и задачами с логическим нагрузкой факультативы и кружки по математике. Такое направление работы может стать необходимым условием эффективного формирования логического мышления будущих учителей начальной школы, направлена на углубление математических знаний, развитие логического мышления, воспитание интереса к предмету.
The role of teaching mathematics in pedagogical colleges in the process of studying the main sections of the disciplines “Fundamentals of the initial course of mathematics" and “Mathematics”, which are the main lines of the mathematics course of primary school, is substantiated. Considerable attention is paid to the need to use logic problems in pedagogical colleges in math classes as a means of developing the logical thinking of future primary school teachers. The author systematizes a set of tasks from logical tasks. All the logical problems that are used in the study of the subjects of school mathematics, the author conditionally divided into three groups: logical tasks are aimed at understanding and applying the theoretical block of content of the mathematical training of the primary school teacher; Tasks are aimed at developing a practical block of content for the mathematical training of primary school teachers; Tasks that are convenient for working out an analytical block of the content of the mathematical training of an elementary school teacher. Examples of such problems can be problems based on the Dirichlet principle. For lack of study time, provides for the study of elements of logical knowledge, the author proposes to fill with logical tasks and tasks with logical loading electives and mugs in mathematics. This line of work can become a necessary condition for the effective formation of the logical thinking of future primary school teachers, aimed at deepening mathematical knowledge, developing logical thinking, and fostering interest in the subject.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17680
Appears in Collections:Випуск 18

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Terepa.pdf379.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.