DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 6(49) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17669
Title: Особливості застосування мережі Інтернет у процесі підготовки майбутніх тренерів-викладачів у ВНЗ
Authors: Сватьєв, А. В.
Keywords: професійна підготовка майбутніх тренерів-викладачів
інформаційно-освітнє середовище
профессиональная подготовка будущих тренеров-преподавателей
информационно-образовательная среда
professional training future coach-teacher
informatively-educational environment
Issue Date: 2014
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Сватьєв, А. В. Особливості застосування мережі Інтернет у процесі підготовки майбутніх тренерів-викладачів у ВНЗ / А. В. Сватьєв // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури / фізична культура і спорт : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 6(49). - С. 135-142.
Abstract: У статті розглядаються аспекти професійної підготовки майбутнього тренера-викладача в інформаційно-освітньому середовищі вищого навчального закладу. Розкривається важливість впровадження інформаційних і телекомунікаційних технологій у сферу вищої освіти; подаються компоненти інформаційно-освітнього середовища; розкривається поняття "інформаційно-освітнє середовище". Вказується, що інформаційна підтримка функціонування різних напрямів діяльності навчальних закладів є важливим розділом інформатизації освіти.
В статье рассматриваются аспекты профессиональной подготовки будущего тренера-преподавателя в информационно-образовательной среде высшего учебного заведения. Раскрывается важность внедрения информационных и телекоммуникационных технологий в сферу высшего образования; подаются компоненты информационно-образовательной среды; раскрывается понятие "информационно-образовательная среда". Указывается, что информационная поддержка функционирования разных направлений деятельности учебных заведений является важным разделом информатизации образования.
The article deals with the aspects of professional preparation of future coach-teacher in the information-educational environment of the University. Outlines the importance of implementation of information and telecommunication technologies in the field of higher education; served components of the information-educational environment; a concept of "information-educational environment". Specifies that the information supporting the functioning of the various activities of educational institutions is an important section of Informatization of education. The author is of the opinion that the problem of professional development of future coach-teacher in the information-educational environment of the University is characterized by identifying factors that contribute to the growth of efficiency of process of formation of the personality of students at the stage of professional education in conditions of Informatization of the society. We emphasize that the use of resources and services of the Internet for training future trainers of the utmost importance because it can provide the opportunity for real communication, access to authentic materials and huge the number of educational resources in text, audio and video formats Analysis of the results of the control experiment allows to assert that the system of such lessons taught students practical knowledge of Internet resources has established knowledge about the realities of professional and Olympic sports, has expanded the horizons of the future experts, and also formed the communication skills of professional language, i.e. formed communicative competence. Analysis of the level of formation of skills in the use of information and communication technologies showed positive developments: 7.4% of students of experimental groups (on konstatovala stage - 3,0%) and 3.5% in the control groups (konstatovala stage - 3,2%). Comparative analysis of levels of development of students in the experimental and control groups showed a positive effect of the proposed approach. The prospects for further research is seen in the development of information packages (OK study) for each direction of training of the future trainers.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17669
Appears in Collections:Випуск 6(49)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Svatyev.pdf341.62 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.