DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 03. Фізика і математика у вищій і середній школі » Випуск 18 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17662
Title: Шляхи формування готовності майбутніх вчителів математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення методичних дисциплін
Other Titles: Направления формирования готовности будущих учителей математики к инновационной педагогической деятельности в процессе изучения методических дисциплин
The ways of forming readiness of future teachers of mathematics for innovative pedagogical activities in the process of studying methodical disciplines
Authors: Ачкан, В. В.
Keywords: готовність до інноваційної педагогічної діяльності
методичні дисципліни
вчитель математики
квазіпрофесійна діяльність
готовность к инновационной педагогической деятельности
методические дисциплины
учитель математики
квазипрофессиональная деятельность
readiness to innovative pedagogical activities
methodical disciplines
teacher of mathematics
Issue Date: 2017
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Ачкан, В. В. Шляхи формування готовності майбутніх вчителів математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення методичних дисциплін / В. В. Ачкан // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2017. - Вип. 18. - С. 142-149.
Abstract: Запропоновано тлумачення понять “інноваційна педагогічна діяльність вчителя математики” та “готовність майбутнього вчителя математики до інноваційної педагогічної діяльності”. Виокремлено шляхи формування готовності майбутніх вчителів математики до інноваційної педагогічної діяльності у процесі вивчення методичних дисциплін (на прикладі дисциплін “Додаткові розділи методики навчання математики” та “Технології профільного навчання математики”). Зокрема, до основних шляхів віднесено: використання інноваційних форми проведення занять, організацію квазіпрофесійної діяльності студентів у процесі практичних та лабораторних занять, залучення студентів до використання інформаційно-комунікаційних технологій, у тому числі інноваційних, у процесі лекційних, практичних, лабораторних робіт та організації самостійної роботи; використання інноваційних форми контролю тощо.
Приведена трактовка понятий “инновационная педагогическая деятельность учителя математики” и “готовность будущего учителя математики к инновационной педагогической деятельности”. Так под “готовностью учителя математики к инновационной педагогической деятельности” понимаем интегративное качество его личности, которое является результатом синтеза мотивов, ценностей, знаний, умений и практического субъектного опыта и обеспечивает успешную педагогическую деятельность, направленную на создание, распространение, сознательное и целесообразное использование инноваций в процессе обучения математике. Выделены пути формирования готовности будущих учителей математики к инновационной педагогической деятельности в процессе изучения методических дисциплин на примере дисциплин “Дополнительные разделы методики обучения математике” и “Технологии профильного обучения математике”. В частности, к основным путям отнесены: использование инновационных форм проведения занятий; развитие в процессе лекционных и практических занятий по учебным дисциплинам способности к социальной ориентации в обществе, которое быстро меняется; организация квазипрофессиональной деятельности студентов в процессе практических и лабораторных занятий (c использованием кейс-метода, деловой игры, технологии микропреподавания, метода проектов и т.д.); привлечение студентов к использованию информационно-коммуникационных технологий, в том числе инновационных, в процессе лекционных, практических, лабораторных занятий и организации самостоятельной работы; создание рефлексивной образовательной среды обучения в процессе аудиторных занятий и самостоятельной внеаудторной работы студентов; организация вертикального учебного взаимодействия студентов бакалавриата и магистратуры; использование инновационных форм контроля и тому подобное.
Here are author’s interpretation of the concepts of “innovative pedagogical activity teachers of mathematics” and “readiness of future teachers of mathematics for innovative pedagogical activities”; here are given the ways of forming readiness of future teachers of mathematics to innovative pedagogical activities in the process studying of methodical disciplines on the set of examples of educational disciplines “Additional units of teaching methods of mathematics” and “Technologies of profile mathematics teaching”. In particular, the main ways include: the use of innovative forms of learning, organization kvaziprofessional activity of students in the practical and laboratory classes, attracting students to use information and communication technologies, including the innovative, in the process of lectures, practical, laboratory work and organization of independent work; use of innovative forms of control and so on.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17662
Appears in Collections:Випуск 18

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Achkan.pdf342.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.