DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 5(48) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17406
Title: Теоретичні і методичні аспекти формування знань майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивних ігор
Authors: Жигадло, Г. Б.
Keywords: вчитель
спортивні ігри
урок
кредитно-трансферна система навчання
студент
учитель
спортивные игры
кредитно-трансферная система обучения
teacher
sports games
lesson
credit-transfer system of training
student
Issue Date: 2014
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Жигадло, Г. Б. Теоретичні і методичні аспекти формування знань майбутніх учителів фізичної культури до організації спортивних ігор / Г. Б. Жигадло // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури ( фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. - Вип. 5(48). - С. 49-53.
Abstract: В статті висвітлено нові технології навчального процесу до організації зі спортивних ігор, використання різноманітних засобів діяльності студентів, які забезпечують систематизацію теоретичних знань і формують у майбутніх учителів фізичної культури уміння використовувати набуті знання в практичній діяльності
В статье освещены новые технологии учебного процесса к организации спортивных игр, использование разнообразных способов деятельности студентов, которые обеспечивают систематизацию теоретических знаний и формируют в будущих учителей физической культуры умение использовать приобретенные знания в практической деятельности.
The article highlights the new technologies of the educational process to the organization of sports games, using a variety of modes of activity of students, which provide theoretical knowledge and systematization in the form of future teachers of physical culture the ability to use the acquired knowledge in practice. Professional preparation of students requires a clear orientation on a model, which must not only answer the necessities of school but also led them. It is thus necessary to foresee preparation of future teachers as compete and professional ready to work after graduating from the university. Readiness to future professional activity foresees forming of pedagogical thought, which is based on the system of theoretical knowledges and appears in ability to use these knowledges, operate by them in practical work. Re-erecting of maintenance sporting pedagogical disciplines, introductions of new technologies of educational process, use of various facilities of activation of mental distance of students, must be instrumental in systematization of theoretical knowledges. Today the basic anxiety of teachers is become by forming for the students of ability to use the purchased knowledges in the future teaching activity.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17406
Appears in Collections:Випуск 5(48)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhigadlo.pdf231.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.