DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет педагогіки та психології » Наукові праці Факультету педагогіки та психології »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17269
Title: Неперервність процесу формування активно-патріотичної позиції дитини у виховному просторі дошкільної і початкової освіти
Authors: Луценко, Ірина Олексіївна
Keywords: національно-патріотичне виховання
активно-патріотична позиція
неперервність
наступність
national-patriotic education
active patriotic position
continuity
succession
Issue Date: 2016
Publisher: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
Citation: Луценко, І. О. Неперервність процесу формування активно-патріотичної позиції дитини у виховному просторі дошкільної і початкової освіти / І. О. Луценко // Педагогічна освіта : теорія і практика : зб. наук. праць. - Кам’янець-Подільськ : Кам’янець-Подільський нац. у-т імені Івана Огієнка, 2016. - Вип. 20. - С. 225-229.
Abstract: У статті визначається мета, зміст патріотичного виховання дітей дошкільного віку; обґрунтовується важливість неперервного характеру процесу формування активно-патріотичної позиції дитини в умовах наступності початкової і дошкільної освіти. Розкривається сутність поняття «активно-патріотична позиція».
The essence of the concept of «active patriotic position» is revealed. Its introduction demonstrates mandatory implementation of patriotic education based on active approach. It’s determined that to be patriots preschool children must: possess available (according to their age) knowledge of the country, its history, culture and language of their people, be interested in them; have availability of the formed emotional and value attitude to everything connected with the concept of «Motherland», expressions of love to it, pride and respect; participate in joint activities with adults, aimed at preserving the nature of their native land, traditions and cultural heritage, doing good to people – their compatriots who live near and in different parts of Ukraine and need attention, care, expression of gratitude, help. The importance of the continuous nature of the process of forming an active patriotic position in terms of succession of primary and preschool education is proved.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17269
ISSN: 2309-9763
Appears in Collections:Наукові праці Факультету педагогіки та психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
lutsenko225-229.pdfУ статті визначається мета, зміст патріотичного виховання дітей дошкільного віку; обґрунтовується важливість неперервного характеру процесу формування активно-патріотичної позиції дитини в умовах наступності початкової і дошкільної освіти. Розкривається сутність поняття «активно-патріотична позиція».595.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.