Стаття присвячена проблемам професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичної реабілітації та ерготерапії, проведено аналіз навчального плану підготовки бакалаврів за спеціальністю «Здоров’я людини (фізична реабілітація)» у Національному педагогічному університеті імені М. П. Драгоманова.
Сучасне життя і високий темп розвитку суспільства висувають підвищені вимоги до здоров’я людини. В той же час, пізнання механізмів формування та відновлення здоров’я й компетентне управління ними є предметом дослідження як фізичної реабілітації, так і валеології, що зумовлює їх тісний взаємозв’язок.
Валеологічний підхід у роботі реабілітолога, на нашу думку, сприятиме відновленню та збереженню здоров'я населення. Майбутні фахівці з фізичної терапії повинні опанувати знання про фактори, що впливають на здоров’я людини, принципи і елементи здорового способу життя, набути навичок самооцінки функціонального стану організму, а також оцінки здоров'я. Саме під час навчання у вищій школі, коли розвивається професійна орієнтація особистості, студенти оволодівають вміннями щодо використання здоров’язбережувальних технологій, набувають фундаментальних знань з валеологічних та медико-біологічних дисциплін.
The article is devoted to the issues of professional education of the specialists in the
field of physical rehabilitation and ergotherapy; carried out analysis of the curriculum for training
bachelors with specialization 014“Human Health” and 227“Physical Therapy and Ergotherapy” at
National Pedagogical M. P. Dragomanov University. Modern life and high temp of social
development make heightened demands to human health. In the meantime knowledge of the
mechanism of development and resumption of health as well as adequate control over them are the
subjects for study both at physical rehabilitation and at valeology that provides their strong
interrelation. Valeological approach at work of a rehabilitation therapist, to our mind, will contribute
to renewal and preservation of public health. The future specialists at physical therapy
andergotherapy must acquire knowledge about the factors influencing over human health, principles
and constituent elements of healthy lifestyle; get the hand of self-esteem of functional state of the body
as well as evaluating of health condition. That is during training at high school, when occupational
orientation of a person is being developed, the students acquire skills of applying health-preserving
technologies, gain fundamental knowledge at Valeological and Medical and Biological disciplines.