DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 38 (62) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17203
Title: Теоретичні засади психолого-педагогічного проектування когнітивного розвитку школярів
Authors: Ширяєва, Л. М.
Issue Date: 2012
Publisher: НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Ширяєва, Л. М. Теоретичні засади психолого-педагогічного проектування когнітивного розвитку школярів / Л. М. Ширяєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 12 : Психологічні науки: зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2012. - Вип. 38. - С. 119-126.
Abstract: В статье показано наличие культурно-исторического, педагогического и психотехнического подходов к проектированию когнитивного развития, осуществлен аналитический обзор наработанных моделей педагогического проектирования когнитивного развития школьников, обосновано, что основой для разработки методологии психотехнического проектирования такого развития могут выступить принцип теоретического мышления и таксономический подход к определению учебных целей.
The paper reveals the existence of cultural, historical, educational and psychotechnical approaches to the designing of cognitive development; an analytic review of established models of pedagogical design of cognitive development of pupils is carried out. It is substantiated that the principle of theoretical thinking and taxonomic approach may be used as the basis to work out the methodology of determination of educational objectives.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/17203
Appears in Collections:Випуск 38 (62)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shyriaieva.pdf252.43 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.