У даній статті розкрито вербальні характеристики музичного тембру в їх функції фіксувати психологічні особливості суб'єктивного відображення тембру. Зібрані основні
вербальні категорії тембра, систематизовані у тембровий словник. На основі цього зроблено компонентний аналіз психологічної реакції на тембр. Показано важливе значення
сенсорної сфери, генералізацію активності в ній, наявність явищ синапсії і синестезії. Відзначено малу представленість тембру в сфері мислення. Вказана причина цього, яка
полягає в філогенетичних закономірностях слуху людини. Представлено ключове значення сфери емоцій: вона служить основним засобом розрізнення тембру за якістю, виконує
функцію евристики. Наведено результати експерименту, який встановив наявність вихідної афективної забарвленості більшості характеристик тембру. На підставі наведеного
аналізу визнана плідність вивчення психологічних особливостей впливу музичного тембру на емоційні стани школярів.
This article deals with the verbal characteristics of musical timbre in their function to capture psychological characteristics of subjective reflection of timbre. Collected basic verbal categories of
timbre are systematized in the timbre dictionary. The analysis of components of psychological reaction to the tone is carried out based on mentioned above. It shows the importance of the sensory areas of generalization activity in it, existing phenomena of synapsia and synesthesia. It denotes a small representation of tone in the mental processes. The above reason of that is phylogenetic patterns of human hearing. It presents key emotional spheres which help to distinguish tone quality, applied as evrystics. The results of the experiment established the presence of initial affective dyemost characteristics of timbre. Based on the analysis we claim the importance of psychological influence of the musical tone on students’ emotional state.