The potential of іTunes University as a tool that allows every individual to realize personal
needs for education, self-education, and self-fulfillment is analyzed in the paper. The valuable
aspects of iTunes U application include epistemological, educational, creative opportunities;
openness, diversity, and heterogeneity; multifunctionality and interactivity. The author underlines
that effective practical use of iTunes U in national realities should include the development and
implementation of the strategy based on existing international experience, its adaptation to the
specific goals and objectives of teaching and learning
В статті проаналізовано потенціал іTunes університету в якості інструменту, який
дозволяє реалізувати особисті потреби в освіті, самоосвіті та самореалізації. Показано, що ціннісні аспекти застосування іTunes U включають в себе епістемологічні, освітні,
творчі можливості; відкритість, різноманітність і гетерогенність ресурсів;
багатофункціональність і інтерактивність. Зроблено висновок, що ефективне практичне застосування іTunes U в національних реаліях повинне включати в себе розробку і реалізацію стратегії на основі існуючого зарубіжного досвіду, її адаптацію до конкретних цілей і завдань викладання і навчання