DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет педагогіки та психології » Наукові праці Факультету педагогіки та психології »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16041
Title: Features of warrant pedagogical interaction with future teachers in the process of individual work organization
Other Titles: Особливості забезпечення педагогічної взаємодії з майбутніми вчителями у процесі організації індивідуальної роботи
Authors: Matviienko, Olena
Keywords: pedagogical interaction
individual work
future teachers
pedagogical tasks
педагогічна взаємодія
індивідуальна робота
майбутні вчителі
педагогічні задачі
Issue Date: 2017
Publisher: Les Editions L'Originаlе, Paris, France
Citation: Matviienko, O. Features of warrant pedagogical interaction with future teachers in the process of individual work organization / O. Matviienko // Science and practice : an innovative approach : Collection of scientific articles. – Les Editions L'Originаlе, Paris, France, 2017. - P. 312-316.
Abstract: This article presents the ways and condition of pedagogical interaction in the organization of individual work with students. Individualization of learning process, which is based on variations of the educational material content, involves the preservation of the program minimum level taking into account students’ volitional qualities of interest, their attitude to the learning process and the chosen professional scope, adherence to the teacher’s pedagogical tact. Self-assignments make it possible for teacher to see the difficulties some students will face and promptly assist them in learning.
У статті подано шляхи та умови забезпечення педагогічної взаємодії у процесі організації індивідуальної роботи зі студентами. Індивідуалізація навчання, що будується на варіантах змісту навчального матеріалу, передбачає збереження програмного мінімуму, врахування інтересу вольових якостей студентів, їх відношення до навчання і обраної професійної сфери, дотримання викладачем педагогічного такту. Самостійне виконання завдань дає змогу викладачу бачити ті труднощі, з якими зіштовхнуться окремі студенти, і своєчасно надавати їм допомогу в навчанні.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/16041
ISBN: 978-3-9819288-0-8
Appears in Collections:Наукові праці Факультету педагогіки та психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Matviienko OV, 2017, France.pdfфахова стаття332.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.