DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 05. Педагогічні науки: реалії та перспективи » Випуск 48 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15680
Title: Якісні задачі як важливий фактор розвитку мислення учнів
Authors: Мініч, Л. В.
Keywords: якісні задачі
мотиваційні процеси
тести з альтернативними відповідями
качественные задачи
мотивационные процессы
тесты с альтернативными ответами
quality problems
motivational processes
tests of alternative answers
Issue Date: 2014
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Мініч Л. В. Якісні задачі як важливий фактор розвитку мислення учнів / Л. В. Мініч // Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2014. – Вип. 48. – C. 122-127.
Abstract: У статті досліджуються методичні підходи до формування умінь і навичок майбутніх учителів фізики у напрямі активізації мотиваційних процесів в учнів за допомогою якісних задач.
В статье исследуются методические подходы к формированию умений и навыков будущих учителей физики в направлении активизации мотивационных процессов у школьников с помощью качественных задач.
This article investigates methodological approaches to skills of future teachers of physics in the direction of activation of motivational processes in students with quality problems. Solving problems with physics is the most effective means ofmanaging educational activities of students. Obviously, this tool is the most sophisticated in comparison with others, because it requires from the teacher of Physics of selfselection problems and development of methods of their implementation in theeducational process, depending on internal and external factors of a pedagogical environment. In the practice of teaching physics the problem most often used for repetition and consolidation in practice the obtained theoretical knowledge, the development ofpractical skills.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15680
Appears in Collections:Випуск 48

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Minich.pdf215.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.