DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет педагогіки та психології » Наукові праці Факультету педагогіки та психології »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15623
Title: Modern approaches to goal setting for teacher pedagogical activity
Other Titles: Сучасні підходи до цілепокладання педагогічної діяльності вчителя
Authors: Matviienko, Olena
Keywords: goal setting
teaching activities
upbringing school system
personal-activity approach
цілепокладання
педагогічна діяльність
виховна система школи
особистісно-діяльнісний підхід
Issue Date: 2017
Publisher: Aspekt Publishing of Budget Printing Center, Taunton, MA 02780, United States of America
Citation: Matviienko O. Modern approaches to goal setting for teacher pedagogical activity / O. Matviienko // Topical questions of contemporary science : сollection of scientific articles. – Aspekt Publishing of Budget Printing Center, Taunton, MA 02780, United States of America, 2017. − P. 452-456.
Abstract: The article deals with problem goal setting in the teacher’s pedagogical activity. Pedagogical goal setting as a factor of professional development of the teacher is presented. Modern requirements for goal setting in educational activities: diagnostics, reality, continuity, orientation, identification of purposes are considered; the technological succession of modeling school upbringing system process is analyzed.
У статті розглядаються проблеми цілепокладання у педагогічній діяльності вчителя. Розглядаються сучасні вимоги до цілепокладання у виховній діяльності, а саме: діагностичність, реальність, спадкоємність, спрямованість, ідентифікація цілей. Аналізується технологічний ланцюжок процесу моделювання виховної системи школи.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15623
ISBN: 978-0-998873232-1-3
Appears in Collections:Наукові праці Факультету педагогіки та психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Matviienko, 2017, USA.pdfфахова стаття366.36 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.