DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 03. Фізика і математика у вищій і середній школі » Випуск 16 »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15579
Title: Формування предметної компетентності – основа розвитку особистості учнів засобами фізики як навчального предмету
Authors: Коваленко, К. В.
Keywords: методика навчання фізики
предметна компетентність з фізики
методика обучения физике
предметная компетентность по физике
methods of teaching physics
subject competence in teaching physics
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Коваленко, К. В. Формування предметної компетентності – основа розвитку особистості учнів засобами фізики як навчального предмету / К. В. Коваленко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 16. – C. 22-28.
Abstract: У статті розглядається питання формування предметної компетентності учнів з фізики. Доведено, що формування предметної компетентності учнів з фізики є актуальною проблемою. Ця проблема потребує розв’язання в умовах реалізації компетентнісного підходу в освіті, а також переходу на навчання фізики за новими навчальними програмами. Проаналізовано зміст поняття “предметна компетентність” та “предметна компетентність учня з фізики на рівні основної школи”. Обґрунтовано, що реалізацію компетентнісного підходу необхідно починати ще на рівні основної школи. Доведено, що важливим показником сформованості предметної компетентності з фізики є уміння розв’язувати задачі, здійснювати необхідну кількість послідовних логічних кроків та операцій з метою одержання результатів. Методика навчання має забезпечувати розвиток здатності учнів застосовувати отримані у школі знання і вміння у життєвих ситуаціях, а також створити умови для успішної подальшої навчальної діяльності у галузі фізики.
В статье рассматривается вопрос формирования предметной компетентности учащихся по физике. Доказано, что формирование предметной компетентности учащихся по физике является актуальной проблемой. Эта проблема требует решения в условиях реализации компетентностного подхода в образовании, а также перехода на обучение физике по новым учебным программам. Проанализировано содержание понятия “предметная компетентность” и “предметная компетентность ученика по физике на уровне основной школы”. Установлено, что предметная компетентность является основой развития личности учащегося средствами физики как учебного предмета. Обосновано, что реализацию компетентностного подхода необходимо начинать еще на уровне основной школы. Доказано, что важным показателем сформированности предметной компетентности по физике является умение решать задачи, осуществлять необходимое количество последовательных логических шагов и операций с целью получения результатов. Овладение методами решения физических задач является неотъемлемой составляющей предметной компетентности по физике учащихся основной школы. Методика обучения должна обеспечивать развитие способности учащихся применять полученные в школе знания и умения в жизненных ситуациях, а также создать условия для успешной дальнейшей учебной деятельности в области физики.
The article discusses the formation of subject competence of students in physics. It is proved that the formation of subject competence of students in physics is an urgent problem. This problem needs to be addressed in terms of implementation of competence approach in education and transition to teaching physics under the new curriculum. Analyzed the meaning of “subject competence” and “subject competence of pupils of secondary school”. Proved that the implementation of competence approach should begin even at secondary school. It is proved that an important indicator of formation of subject expertise in physics is the ability to solve problems, to carry out the required number of consecutive logical steps and operations in order to obtain results. Methods of teaching should ensure the development of students’ ability to apply school knowledge and skills in everyday situations and create the conditions for successful further training activities in the field of physics.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/15579
Appears in Collections:Випуск 16

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kovalenko.pdf232.06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.