DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 18(23) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14982
Title: Роль методу порівняльного аналізу музичних творів у формуванні слухацької культури учнів основної школи
Authors: Дьяченко, І. В.
Keywords: слушательская культура
метод сравнительного анализа
синтез искусств
listener culture
the method of comparative analysis
the synthesis of syn
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Дьяченко І. В. Роль методу порівняльного аналізу музичних творів у формуванні слухацької культури учнів основної школи / І. В. Дьяченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 18 (23). - С. 263-267
Abstract: Статья посвящена проблеме формирования слушательской культуры учеников основной школы. В ней рассматривается метод сравнительного анализа музыкальных произведений на примере вокальной лирики композиторов-классиков ХIX в., а также раскрывается развивающая и познавательная ценность его использования на уроках музыки. Метод представлен как частичное воплощение идеи синтеза искусств и кратко освещается история его становления в трудах искусствоведов и педагогов прошлого и современности.
Article is dedicated to the problem of the formation of listener culture of the students of basic school. In it is examined the method of the comparative analysis of musical works based on the example of the vocal lyric poetry of the composer- classicists OF KHIX v., and the developing and cognitive value of its use on the lessons of music also is revealed. Furthermore, it is discussed this method as about the partial embodiment of the idea of the synthesis of skills and the history of its formation in the works of art critics and teachers of the past and present briefly is illuminated.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14982
Appears in Collections:Випуск 18(23)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Diachenko.pdf288.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.