DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 18(23) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14972
Title: Теоретико-методологічні засади проблеми формування образно-драматургічних уявлень у студентів-піаністів педагогічного профілю
Authors: Лю, Кешуан
Keywords: образно-драматургическое представление
теоретико- методологические основы
студент-пианист
figurative and dramatic presentation
theoretical and methodological foundations
student pianist
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Лю Кешуан. Теоретико-методологічні засади проблеми формування образно-драматургічних уявлень у студентів-піаністів педагогічного профілю / Кешуан Лю // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 18 (23). - С. 217-221
Abstract: В статье проанализирована категория «образно-драматургические представления студента-піаніста». Раскрыта непосредственная связь их формирования с чувственной сферой музыкального сознания личности. Доказано, что эта категория является системно- образующим средством музыкально-исполнительского мышления. Представлен междисциплинарный характер образно-драматургических представлений студента- пианиста. Обращается внимание на музыкальную форму, в которой сосредоточены вербальные, семантические и подтекстовые элементы.
The article analyzes the category of "figurative dramatic presentation pіanіsta student". Disclosed is a direct link of their formation with a sensual sphere of musical consciousness of the person. It is proved that this category is a system-forming means performing musical thinking. Presented by the interdisciplinary nature of figurative and dramatic representations of the student pianist. Attention is drawn to the musical form in which centered verbal, semantic and the implied elements.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14972
Appears in Collections:Випуск 18(23)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Liu_Keshuan.pdf290.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.