DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 18(23) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14938
Title: Імпровізація як філософська, психолого-педагогічна та мистецтвознавча проблема
Authors: Денисюк, І. С.
Keywords: импровизация
навыки импровизации
исполнительный процесс
инструментально-исполнительское подготовка
педагог-музыкант
improvisation
improvisation skills
performing the process
instrumentalperformance training
teacher of musician
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Денисюк І. С. Імпровізація як філософська, психолого-педагогічна та мистецтвознавча проблема / І. С. Денисюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць. – К. : НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. – Вип. 18 (23). - С. 32-37
Abstract: В статье раскрыта сущность и содержание понятия "импровизация" в философской, психолого-педагогической и науках искусствоведения. Ретроспективно проанализировано развитие импровизации в художественном творчестве. Выяснены основные проблемы импровизации в процессе инструментально-исполнительской подготовки будущих педагогов-музыкантов.
The article reveals the essence and content of the concept of "improvisation" in the philosophical, psychological and pedagogical sciences and art history. Retrospectively analyzed the development of improvisation in art. Find out the main problems in the process of improvisation instrumental performing preparation of future teachers of music.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14938
Appears in Collections:Випуск 18(23)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Denyciuk.pdf292.87 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.