DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти » Випуск 18(23) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14934
Title: Сотеріологічна стратегія мистецької дидактики
Authors: Кондрацька, Л. А.
Keywords: дидактика искусства
сотериологическая стратегия
апперцепция мировоззрения
совестная воля
когнитивно-коррекционная технология
didactic of art
soteriologikal strategy
world-view apperception
conscientious will
cognitive and corrective technology
Issue Date: 2015
Publisher: Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Кондрацька Л. А. Сотеріологічна стратегія мистецької дидактики / Л. А. Кондрацька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14. Теорія і методика мистецької освіти : Збірник наукових праць. – К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2015. – Вип. 18 (23). - С. 13-18
Abstract: В статье указана актуальность и обоснована сущность, закономерности, принципы, методы и этапы реализации сотериологической стратегии художественной дидактики. Дана характеристика эпистемологического статуса художественного моделирования предметной сущности, уточнены перспективы педагогического наратива, синектики, скрайбинга и коучинга в реализации индивидуальных стилей обучения учащихся искусству; определена роль апокастатической способности ученика в процессе его духовно- нравственного становления.
The actuality and grounded maintenance of substantive soteriologikal strategy of didactic of art have been specifed in the article. Characteristics of the epistemological status and methodological grounds for the pupils’ cognition of the essence in the context of clear demarcation between philosophical and humanitarian discourses, clarifying the prospects and abilities of perfect (apocatastasive) responsibility of a cognitive person, analysing the theory of the essence interpretation and methodological application of artistic education; revealing the contents and stages of the development of epistemological competence of the pupil.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14934
Appears in Collections:Випуск 18(23)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kondratska.pdf303.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.