Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Pedagogical Monitoring as a Mechanism for Managing the Quality of the Еlectro-Technical Training of the Future Technology Teachers

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Lebid, Oksana
dc.date.accessioned 2017-06-08T11:54:50Z
dc.date.available 2017-06-08T11:54:50Z
dc.date.issued 2017-04
dc.identifier.citation Lebid Oksana. Pedagogical Monitoring as a Mechanism for Managing the Quality of the Еlectro-Technical Training of the Future Technology Teachers / Oksana Lebid // Intellectual Archive. – Toronto : Shiny Word.Corp. (Canada). – 2017. – March/April. – Vol. 6. – No. 2. – PP. 126−132 ua
dc.identifier.issn 1929-4700
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14503
dc.description.abstract Identified monitoring as a system of permanent and systematic collection, analysis, interpretation of educational process to look for the best ways to ensure quality education of future Electrical Technology teachers. Electrical Technology focuses on understanding and applying electrical and electronic principles. The subject deals with the technological process inherent in the production of products, services and systems to improve the quality of life. The author summarizes an experience in monitoring studies by N.P.Dragomanov National Pedagogical University (Ukraine). The assessment tasks are the planned teaching and learning activities that take place in the subject classroom. Learner progress should be monitored during learning activities in the conditions of university. This informal monitoring of progress can be done through question and answer sessions; short assessment tasks completed during the lesson by individuals, pairs or groups. Exams should be carefully designed tasks, which give learners opportunities to research and explore the subject in exciting and varied ways. Examples of assessment forms are debates, presentations, projects, simulations, written reports, practical tasks, performances, exhibitions and research projects. ua
dc.description.abstract У статті визначено моніторинг як систему постійного і систематичного збору та аналізу інформації про навчально-виховний процес з метою визначення і реалізації оптимальних шляхів забезпечення належної якості електротехнічної освіти майбутніх учителів технологій. Наголошується, що стрімке поширення електричної техніки у будь-якій діяльності людини вимагає підготовку фахівців-професіоналів, які б могли на відповідному рівні донести теоретичні знання з електротехнічної підготовки, навчити безпечно працювати з електричною технікою. Представлено на досвіді НПУ імені М.П.Драгоманова використання моніторингу як механізму управління якістю електротехнічної підготовкою майбутніх учителів технологій. Виявлено в навчальному процесі з електротехніки ряд недоліків: недостатні організація і контроль самостійної роботи, відсутність завдань, що забезпечують активізацію пізнавальної діяльності; недостатній контроль та корекція проміжних результатів; не врахування індивідуальних особливостей студентів, тощо. Автором розроблено та впроваджено методичні рекомендації, тестові завдання для контролю і самоконтролю електротехнічних навчальних досягнень студентів. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Toronto : Shiny Word Corp., Canada ua
dc.relation.ispartofseries Педагогіка;
dc.subject моніторинг ua
dc.subject електротехнічна підготовка майбутніх учителів технологій ua
dc.subject управління якістю освіти ua
dc.subject тестовий контроль ua
dc.subject.classification 378.011.3 - 051:62/69 ua
dc.title Pedagogical Monitoring as a Mechanism for Managing the Quality of the Еlectro-Technical Training of the Future Technology Teachers ua
dc.title.alternative Педагогічний моніторинг як механізм управління якістю електротехнічної підготовки майбутніх учителів технологій ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу