У статті здійснено узагальнення напрацювань учених, змісту сучасних нормативно-правових засад щодо визначення сутності поняття «освітні послуги» як комплексу визначених законодавством, освітньою програмою чи договором дій суб’єкта освітньої діяльності, що мають визначену вартість та спрямовані на досягнення здобувачем освіти очікуваних результатів навчання; представлено результати порівняльного аналізу досвіду країн Чорноморського регіону з розвитку сучасної вищої освіти в умовах зростання конкуренції на ринку освітніх послуг.
В статье осуществлено обобщение наработок ученых, содержание современных нормативно-правовых документов по определению сущности понятия «образовательные услуги»; установлено, что «образовательные услуги» – это комплекс обозначенных законодательством, образовательной программой или договором действий субъекта образовательной деятельности, имеют определенную стоимость и направленные на достижение обучаемым ожидаемых результатов образования. Автором представлены результаты сравнительного анализа опыта стран Черноморского региона по развитию современного высшего образования в условиях роста конкуренции на рынке образовательных услуг.
In the article generalization of works of scientists, maintenance of modern normatively-legal principles is carried out in relation to determination of essence of concept «educational services» as complex of certain by a legislation, educational program or agreement of actions of subject of educational activity, that have a certain cost and sent to achievement of formation of the expected results of studies a bread-winner; the results of comparative analysis of experience of countries of the Black Sea region are presented from development of modern higher education in the conditions of increase of competition at the market of educational services.