DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14198
Title: Фізичне виховання учнів з обмеженими можливостями здоров'я у професійно-технічній освіті
Authors: Гацоєва, Л. С.
Keywords: Нормативний документ
учнів з обмежаними можливостями здоров'я
програма
нормативный документ
учеников с ограниченными возможностями здоровья
программа
Governmental of document
students with disabilities of health
program
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Гацоєва Л. С. Фізичне виховання учнів з обмеженими можливостями здоров'я у професійно-технічній освіті / Л. С. Гацоєва // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 342-346
Abstract: У статті розглядаються, за нормативним правовим документам, проблеми професійної технічної освіти учнів з обмежаними можливостями здоров'я. Розглядається необхідність удосконалення програми фізичного виховання учнів з обмежаними можливостями здоров'я з урахуванням вимог професії і можливостям учнів.
В статье рассматриваются проблему профессионального технического образования учеников с ограниченными возможностями здоровья по нормативним правовым документам. В статье рассматривается необходимость усовершенствования программы физического воспитания учеников с нарушениями здоровья с учетом требований профессии и их возможностям.
The article deals with problems of vocational training of students with disabilities of health on the legal documents. Get full education and development of the profession allows them to adapt socially and integrate into society. There remain many unresolved issues. The purpose of the study analysis of the scientific and methodological literature on vocational and technical education of students with disabilities of health in physical education in educational institutions of I-II, III-IV levels of accreditation with the aim of mastering the skills of future professional activity. Tasks: - to study the legal documents relating to the study - to analyze the contents, aims and objectives of physical education in the structure of a special vocational education. Methods: research analysis and synthesis of the main provisions of government documents, scientific and methodological literature and practical experience. Knowledge about occupational diseases, about the development of students with disabilities, about model of professional work allows to include physical exercises in program of physical education that can reduce the negative impact of the profession and contribute to its successful mastering. The goal of physical education in special of professional education is to enhance the health, physical development, the correction of infringements, the base of a healthy lifestyle, the development of motor skills of applied nature, improving the quality of manufacturing operations, providing a high capacity for work. Professional applied physical training in vocational and technical schools that teach students with disabilities of health, is the process of physical education, which is carried out taking into account the peculiarities of development of children and the requirements put forward by the profession needs to be improved
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14198
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Gatsoeva.pdf303.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.