DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14160
Title: Хортинг як засіб військово-патріотичного виховання учнів основної школи
Authors: Тимчик, М. В.
Мішаровський, Р. М.
Keywords: хортинг
військово-патріотичне виховання
учні основної школи
підлітки
заняття з хортингу
військова служба
хортинг
военно-патриотическое воспитание
ученики основной школы
подростки
занятия хортингом
военная служба
horting
military-patriotic upbringing
middle school pupils
teenagers
horting lessons
military service
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Тимчик М. В. Хортинг як засіб військово-патріотичного виховання учнів основної школи / М. В. Тимчик, Р. М. Мішаровський // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 189-192
Abstract: У статті розкривається зміст занять з хортингу як засобу військово-патріотичного виховання учнів основної школи. Із цією метою проаналізовано військово-патріотичне виховання в загальноосвітніх навчальних закладах і розкрито значення занять з хортингу щодо військово-патріотичного виховання учнів підліткового віку. У статті показано, що правильне застосування змісту, форм і методів цього дослідження впливає на військово- патріотичну вихованість учнівської молоді.
В статье раскрывается содержание занятий хортингом как средства военно- патриотического воспитания учащихся основной школы. С этой целью проанализировано военно-патриотическое воспитание в общеобразовательных учебных заведениях и раскрыто значение занятий по хортингу в процессе военно-патриотического воспитания учащихся подросткового возраста. В статье показано, что правильное применение содержания, форм и методов данного исследования влияет на военно-патриотическую воспитанность учащейся молодежи.
The article deals with the content Horting lessons as a means of military-patriotic upbringing of middle school pupils. For this purpose, the military-patriotic upbringing in comprehensive schools is analyzed and the value of Horting lessons on military- patriotic upbringing of teenagers is disclosed. In the article is shown that proper application of the content, forms and methods of this research affects the military-patriotic upbringing of youth. Also, the article states that Horting as modern Ukrainian children and youth wellness system was founded in Ukraine in 2008. It is widespread, so received state support, and subsequently was reformed into national sport in our country. Horting quickly gained popularity among children and young people and general spread among the population in Ukraine. The development of the rules of Horting as well as its qualification system was aimed at the invention of self-defense techniques and sport methods of single combat. The word "horting" comes from the name of the world famous island Khortytsia where was located Zaporizka Sich, which played a progressive role in the history of the Ukrainian people. Exactly Khortytsia was a stronghold of warriors where martial art perfected to protect the homeland. The idea of origin of Horting as a complex system of self-perfection of personality based on physical, moral, ethical and spiritual upbringing associated with the revival of the ancient folk traditions passed from generation to generation. The analysis of psychological and pedagogical literature showed that the effective military-patriotic upbringing of pupils of comprehensive schools teachers should apply such educative methods as deep understanding of pupil, recognition him as the highest value, fair treatment of pupil and etc. This educational work will encourage pupils of secondary school to self-organization and self-development and will enhance their military-patriotic upbringing in the Horting lessons, desire to serve in the Armed Forces of Ukraine, willingness to sacrifice, formation of moral stability, socially significant commitment.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14160
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tymchyk_Misharovskyy.pdf292.68 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.