DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14128
Title: Пропаганда фізкультурно-оздоровчої діяльності у засобах масової інформації м. Львова
Authors: Чеховська, Л.
Keywords: засоби масової інформації
фізкультурно-оздоровча діяльність
рухова активність
молодь
средства массовой информации
физкультурно-оздоровительная деятельность
двигательная активность
молодежь
mass-media
physical activity
young
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Чеховська Л. Пропаганда фізкультурно-оздоровчої діяльності у засобах масової інформації м. Львова / Л. Чеховська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 220-225
Abstract: У статті подається інформація щодо висвітлення фізкультурно-оздоровчої діяльності у засобах масової інформації для залучення молоді до рухової активності. Установлено недостатню кількість публікацій на шпальтах газет м. Львова. Роль ЗМІ у залученні підлітків до рухової активності є недостатньо активною. Потребує збільшення не тільки кількість тематичних публікацій, але і їх площа, мова подання.
В статье дается информация по освещению физкультурно-спортивной деятельности в средствах массовой информации для привлечения молодежи к двигательной активности. Установлено недостаточное количество публикаций на страницах газет г.Львова. Роль СМИ в привлечении подростков к двигательной активности недостаточная. Требует увеличения не только количество тематических публикаций, но и их площадь, речь представления.
Promotion of specialized knowledge through mass-media allows to introduce continuous educational and training process of different population groups. There are undervalued opportunities of physical activity in keeping healthy lifestyle and health promotion in our society. The aim of this article was assessing the effectiveness of the mass-media to attracting teenagers to physical activity. Research methods: theoretical analysis and generalization of data, sociological method (content analysis)and methods of mathematical statistics. This article provides information about sports and recreational activities in mass-media to attract young people to physical activity. We have studied the content, amount and direction of materials that were printed on pages of the most popular newspapers in Lviv "Vysokyi zamok", "Lvivska gazeta", "Ekspres" in 2014. It is installed insufficient amount of publications in Lviv’s newspapers to promote and attract teenagers to physical activity. Not whole area of each category in newspapers used for its intended purpose. The role of mass-media in involving teenagers to physical activity is not enough active. It requires not only increasing the amount of thematic publications, but also their area and language of submission.It is appropriate to inform readers about different kinds of sport that are in Lviv (rugby, futsal, shotgun, etc.); to promote more such kinds of sport as badminton, waterpolo, target shooting, wrestling and others. It is required activization in cooperation of the Lviv’s mass-media and organizations of physical education and sport. Prospect for further research is learning the role of the mass-media in involving teenagers to physical activity in Krakiv.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14128
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Chekhovska.pdf314.1 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.