DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14108
Title: Навчання самостійної фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів педагогічних спеціальностей в умовах природного середовища у процесі фізичного виховання
Authors: Маринчук, В. В.
Keywords: студенти педагогічних спеціальностей
фізичні вправи
природне середовище
самостійні заняття
знання
уміння та навички
физические упражнения
учебно-воспитательный процесс
студенты педагогических специальностей
физические упражнения
самостоятельные занятия
знания
умения и навыки
students of pedagogical specialties
exercise
training
independent study
knowledge and skills
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Маринчук В. В. Навчання самостійної фізкультурно-оздоровчої діяльності студентів педагогічних спеціальностей в умовах природного середовища у процесі фізичного виховання / В. В. Маринчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 94-96
Abstract: У статті висвітлена самостійна фізкультурно-оздоровча діяльність студентів педагогічних спеціальностей в умовах природного середовища. Виділено шляхи підвищення у них внутрішньої потреби займатися фізкультурно-оздоровчою діяльністю, як для особистісного розвитку, так і для професійної роботи.
В статье освещена самостоятельная физкультурно-оздоровительная деятельность студентов педагогических специальностей в условиях природной среды. Выделены пути повышения в них внутренней потребности заниматься физкультурно-оздоровительной деятельностью, как для личностного развития, так и для профессиональной работы.
Physical education youth on modern society must reflect new approaches to identity formation. Sports activities - a prerequisite harmoniy- tion of students, which should be an important component of the daily activities of modern man, who is stepping into the third millennium. Physical education intended to shape the students' respect for their health and physical fitness, develop a comprehensive physical and mental qualities, to promote the creative use of physical culture in the organization of everyday activities. The teacher has an important social function - provides spiritual, mental, physical development and education of the individual. His work is not only aimed at organizing teaching and learning process, but also to organize extracurricular, recreational activities of students, systematic problem solving forming an active stakeholder. This activity in physical education is crucial in solving problems and achieving goals. Interestingly, the students understand the benefits of exercise, but unfortunately, their participation to this end [2]. The study of pedagogical theory and practice of physical education in terms of environment in higher educational institutions shows that in the task of attracting students to physical activity using environment there are a number of methodological problems and practical. Contradictions between declarative and real attitude to sports and sports activities impact on the health, physical development and the first training of students, their values, and attitudes to their own physical and mental well-being [10]. The professional focus enables the development of practical classes and other educational function of teacher - communicative. This function is implemented mainly during teaching practice during the class, but by this time it develops, usually without the control of the teacher. Meanwhile develop social and communicative skills can become a self-learning content. It offers a sequence of steps, which is due to the need to develop skills to apply the material content of the child and predict future sessions.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14108
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Marynchuk.pdf334.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.