DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14087
Title: Теоретико-методичні аспекти використання рухливих ігор туристської спрямованності у підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту до професійної діяльності у сфері дитячо-юнацького туризму
Authors: Скрипченко, І.
Keywords: професійна підготовка
дитячо-юнацький туризм
рухливі ігри туристської спрямованості
профессиональная подготовка
детско-юношеский туризм
подвижные игры туристской направленности
professional training
children's- youthful tourism
active games with elements of tourism
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Скрипченко І. Теоретико-методичні аспекти використання рухливих ігор туристської спрямованності у підготовці майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту до професійної діяльності у сфері дитячо-юнацького туризму / І. Скрипченко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 169-173
Abstract: В статті на основі аналізу науково-методичної літератури та анкетування майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту визначено стан професійної готовності до діяльності у сфері дитячо-юнацького туризму. Вивчення на дисципліні «Рухливі ігри» майбутніми фахівцями з фізичного виховання та спорту рухливих ігор туристської спрямованості дозволить імітувати середовище майбутньої професійно-педагогічної діяльності і сформувати їх професійні вміння. Таким чином, при достатній кількості ВНЗ на Україні з підготовки кадрів для сфери дитячо-юнацького туризму спостерігається недостатній рівень знань і умінь випускників, які б відповідали вимогам сьогодення. Таким чином, необхідно удосконалити навчально-методичну роботу, відкоригувати зміст програм навчальних дисциплін, удосконалити практичну підготовку майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту до професійної діяльності у сфері дитячо-юнацького туризму.
В статье на основе анализа научно- методической литературы и анкетирования будущих специалистов по физическому воспитанию и спорту определено состояния профессиональной готовности к деятельности в сфере детско-юношеского туризма. Изучение на дисциплине «Подвижные игры» будущими специалистами по физическому воспитанию и спорту подвижных игр туристской направленности позволит иммитировать среду будущей профессионально- педагогической деятельности и сформировать их профессиональные умения. Таким образом, при достаточном количестве ВНЗ на Украине по подготовке кадров для сферы детско-юношеского туризма наблюдается недостаточный уровень знаний и умений выпускников, которые бы отвечали сегодняшним требованиям. Сегодня необходимо усовершенствовать учебно-методическую работу, откорректировать содержание программ учебных дисциплин, усовершенствовать практическую подготовку будущих специалистов по физическому воспитанию и спорту к профессиональной деятельности в сфере детско-юношеского туризма.
On the basis of the analysis of the scientific and methodological literature and questioning the future experts in physical training and sports to determine the state of readiness for professional work in the sphere children's- youthful tourism. Analyzed the training of future professionals by means of games. It is shown that the active game with elements of tourism at the same time provide physical, mental, moral and labor education. They can be used in work with children of all ages in school and secondary extracurricular institutions. Questioning the future experts in physical training and sports showed their low willingness to be held in the school of variable module "Tourism". During training students practice 92% do not use in physical education classes games with elements of tourism, and in extra-curricular activities - 78%, respectively. The reasons are as follows: 91% of students are dissatisfied with training and methodological support, 54.7% of students are proficient enough special terminology, 67% of students have low basic knowledge of orienteering, lack of knowledge and training in the sports equipment, safety and technology to overcome the obstacles of tourism. The study of the future experts in physical education and sport in the discipline "Active games" active gaming with elements of the tourism environment will allow simulate future professional and educational activities, and shape their professional skills. Thus, a sufficient number of higher educational establishments in Ukraine training for the sphere children's- youthful tourism there is an insufficient level of knowledge and skills of graduates that would meet modern requirements. Today it is necessary to improve the educational works, edit the content of programs of academic disciplines, improve the practical training of future specialists in physical education and sport for professional work in the sphere children's- youthful tourism.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14087
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Skrypchenko.pdf280.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.