DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14032
Title: Визначення значимих мотивів до занять фізичною підготовкою у слухачів вищих військових навчальних закладів
Authors: Леонтьєв, В. П.
Keywords: мотивація
фізична підготовка
індивідуальне фізичне тренування
фізичні вправи
фахова діяльність
мотивация
физическая подготовка
индивидуальная физическая тренировка
физические упражнения
профессиональная деятельность
motivation
physical training
individual physical workout
physical exercises
professional activity
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Леонтьєв В. П. Визначення значимих мотивів до занять фізичною підготовкою у слухачів вищих військових навчальних закладів / В. П. Леонтьєв // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 77-80
Abstract: Розглянуто актуальні проблеми мотивації слухачів ВВНЗ до занять фізичною підготовкою. Показано, що врахування мотиваційних особливостей слухачів дає можливість позначити шляхи корекції фізичного стану та сформувати інтерес до занять фізичними вправами, виконання яких найсприятливіше для їх здоров'я і фізичного вдосконалення.
Рассмотрены актуальные проблемы мотивации слушателей ВВНЗ к занятиям по физической подготовке. Показано, что учет мотивационных особенностей слушателей дает возможность обозначить пути коррекции физического состояния и сформировать интерес к занятиям физическими упражнениями, выполнение которых способствует укреплению их здоровья и физическому совершенствованию.
The article analyzes motivation problems for the physical training lessons of the officer-students in the higher military educational establishment (HMEE). It demonstrates that the existing sources do not regard systematic methods for the formation of the motivational and axiological attitude of the officer-students to the physical training and sports with consideration of their physical readiness and military occupational specialty.In order to plan effectively psychological and pedagogical influences on the officer-students’ motivation formation for the physical training and sports in the HMEE, teachers should be aware of dynamics and dependence of the motivational and axiological attitudes on certain courses (stages) of the military training, military specialization and the level of physical readiness. The results of questionnaires show positive motivation of the officer-students to the physical training and sports in the HMEE. It depends on their desire to enhance general physical readiness, work efficiency, moral and will qualities, health as well as to reduce rate of sicknesses, to get steeled and slim. It shows that officer-students’ motivational peculiarities allow to identify the ways of correcting their physical state and to form interest to the physical exercises, most favorable for their health and physical improvement. Practical implementation of the research results help the teachers effectively conduct physical training of the officer students in HMEE and form their comprehension of the necessity of physical exercises for the development of the required physical and special, moral and will qualities contributing to the performing of their functions and professional tasks during their future military service.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14032
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Leontyev.pdf322.64 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.