DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14013
Title: Інноваційні педагогічні технології у еколого-валеологічній підготовці майбутніх вчителів фізичного виховання
Authors: Книш, С. І.
Keywords: інноватика
технології
валеологія
компетентність
компетенція
емпатія
инноватика
технологии
валеология
компетентность
компетенция
эмпатия
innovation
technology
valueology
competence
empathy
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Книш С. І. Інноваційні педагогічні технології у еколого-валеологічній підготовці майбутніх вчителів фізичного виховання / С. І. Книш // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 36-38
Abstract: У статті розкрито важливість застосування інноваційних педагогічних технологій для підготовки майбутніх вчителів фізичного виховання, проаналізовано використання компетентнісного підходу як необхідної умови еколого-валеологічної підготовки майбутніх вчителів фізичного виховання. Здійснено аналіз змісту та особливостей формування еколого-валеологічної компетентності вчителя фізичного виховання у контексті індивідуального розвитку особистості.
В статье раскрыта важность применения инновационных педагогических технологий для подготовки будущих учителей физического воспитания, проанализировано использование компетентностного подхода как необходимого условия эколого-валеологической подготовки будущих учителей физического воспитания. Осуществлен анализ содержания и особенностей формирования эколого- валеологической компетентности учителя физического воспитания в контексте индивидуального развития личности.
The article deals with the importance of innovative pedagogical technologies for training of future teachers of physical education, the application of the competence approach as a necessary condition eco-valeological preparation of future teachers of physical education is analyzed. The analysis of the content and features of formation of ecology and valeological competence of the teacher of physical education in the context of individual personal development are performed. The competent person has not only knowledge, high moral character and is professional, but also able to act adequately in appropriate situations, applying knowledge and taking responsibility for their actions Forming Ecological and Cultural valeological requires designing educational activities in the context of individual development and identity formation of eco-valeological competencies of the teachers of physical education. This process can be represented as follows: acquisition of special ecological and valeological knowledge and skills within individual academic disciplines, and establishing linkages between different themes each discipline (forming meaningful ecological valeological competencies); the relationship of knowledge and skills from different disciplines (in the process of integration involves creativity in solving specific problems); the relationship of eco-valeological knowledge to real environmental problems and related health problems. Ecological valeological competences - is a set of related semantic orientations personality, her knowledge regarding methods of conservation, restoration and development of their health and the environment in terms of environmental stress situation.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14013
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Knysh.pdf261.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.