Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Критерії, показники та рівні готовності майбутнього вчителя фізичної культури до формування морально-вольових якостей у старшокласників

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ковальова, Ю. А.
dc.date.accessioned 2017-05-15T11:27:44Z
dc.date.available 2017-05-15T11:27:44Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Ковальова Ю. А. Критерії, показники та рівні готовності майбутнього вчителя фізичної культури до формування морально-вольових якостей у старшокласників / Ю. А. Ковальова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 42-45 ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14011
dc.description.abstract У статті розкриваються критерії та показники компонентів готовності для дослідження ефективності авторської методики підготовки майбутніх вчителів фізичної культури до формування морально-вольових якостей у старшокласників. Виокремлено та обґрунтовано три рівні сформованості визначених показників: низький, середній, високий. ua
dc.description.abstract В статье раскрываются критерии и показатели компонентов готовности к исследованию эффективности авторской методики подготовки будущих учителей физической культуры к формированию морально-волевых качеств у старшеклассников. Выделены и обоснованы три уровня сформированности определенных показателей: низкий, средний, высокий. ua
dc.description.abstract The analysis of psychological and pedagogical literature and practice has allowed to say that at the present stage of modernization of the educational sphere the problem of professional training of future teacher for the various activities is very important. In the article for research of efficiency of author method with preparation of future teacher of physical training to the formation moral and volitional qualities in senior pupils we selected and analysed criterions and indicators of components of their readiness to this activity. Accordingly to the purpose of our study and analysis of psychological and pedagogical literature we understand the criterions of efficiency of preparation future teachers of physical training to the formation of moral and volitional qualities in senior pupils the aggregate of signs which characterize the specific aspect of professional preparation. Accordingly indicators of measuring of efficiency of preparation of future teacher to formation of moral and volitional qualities are quantitative and high-quality specifications of formation of signs which are studied and measured. To carry out diagnostics of professional preparation of future teacher of physical training to the forming morally volitional qualities to the senior pupils we believe is possible with defined structural components of readiness to this activity: motivation, kognition, communication activity and value orientation. Moreover, the meanings of the components have been revealed. The criteria motivation component is positive motivation, the need for the success of the task. The criteria for cognition component is the possession of theoretical materials on the formation of moral and volitional qualities in senior pupils. The criteria communication activity component is ownership culture of communication and the practical application of the material to a specific problem. The criteria of value orientation component is awareness of the value orientations of the individual. Determined and disclosed the levels of formation evaluation key components: low, medium, high. Identified the criteria, indicators and levels of preparedness components can be used as a regulatory standards in preparation of the future teacher of physical training to the formation moral and volitional qualities in senior pupils. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject професійна підготовка ua
dc.subject майбутній вчитель фізичної культури ua
dc.subject морально-вольові якості у старшокласників ua
dc.subject критерії ua
dc.subject показники ua
dc.subject рівні готовності ua
dc.subject профессиональная подготовка ua
dc.subject будущий учитель физической культуры ua
dc.subject морально- волевые качества у старшеклассников ua
dc.subject критерии ua
dc.subject показатели ua
dc.subject уровни готовности ua
dc.subject professional training ua
dc.subject the future teacher of physical training ua
dc.subject moral and volitional qualities in senior pupils ua
dc.subject the criteria ua
dc.subject indicators ua
dc.subject levels of readiness ua
dc.subject.classification 378.091.21:[373.5:796 ua
dc.title Критерії, показники та рівні готовності майбутнього вчителя фізичної культури до формування морально-вольових якостей у старшокласників ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу