DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3К1(70) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14000
Title: Аналіз координаційних якостей дітей молодшого шкільного віку із вадами слуху за результатами первинного обстеження
Authors: Карбунарова, Ю.
Keywords: координаційні здібності
діти із вадами слуху
молодший шкільний вік
координационные способности
дети с недостатками слуха
младший школьный возраст
deaf children
coordination skils
primary school age
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова
Citation: Карбунарова Ю. Аналіз координаційних якостей дітей молодшого шкільного віку із вадами слуху за результатами первинного обстеження / Ю. Карбунарова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 3К 1 (70) 16. - С. 29-32
Abstract: Покращення координаційних якостей та вестибулярної стійкості дітей із вадами слуху є актуальною проблемою, якій сьогодні науковці приділяють чимало уваги. У статті подано аналіз рівня координаційних здібностей і вестибулярної стійкості за даними первинного обстеження дітей молодшого шкільного віку із вадами слуху.
Повышение координационных качеств и вестибулярной устойчивости детей с недостатками слуха является актуальной проблемой, которой сегодня ученые уделяют немало внимания.В статье представлен анализ уровня координационных способностей и вестибулярной устойчивости по данным первичного обследования детей младшего школьного возраста с нарушениями слуха.
Improving coordination skills and vestibular stability of children with hearing disabilities is an actual problem, which scientists today devote a lot of attention. The problem correction of coordination qualities in primary school age children with hearing disabilities was seen in some research at the example on using means motion games, social rehabilitation, different kind of gymnastics and other. In the means of swimming accent is on positive effect on functional system of organism. As a swimming is a means of improving coordination skills, the goal of our work is determine the level of coordination skills of primary school age children with hearing disabilities, to further their correction by means of swimming. In our research take part 26 deaf children of primary school age (18 boys and 8 girls) who are studies in special educational institutions in Lviv region. There are the analysis the level of coordination skills and vestibular stability of children of primary school age with hearing disability, according to results of initial research. In this article presents methodology of teaching swimming of primary school age children with hearing disabilities with accent on correcting the coordination skills and vestibular stability of children of this category. The methodology is based on individual approach, playing methods, exclusion of auxiliary means of swimming, and on compliance algorithm teaching swimming. The effectiveness of the methodology is tested.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/14000
Appears in Collections:Випуск 3К1(70)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Karbunarova.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.