DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) » Випуск 3(72) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13735
Title: Мотивація як детермінанта пізнавальної активності студентів ВНЗ в процесі фізичного виховання
Authors: Стасюк, Р. М.
Лисенко, О. В.
Бойко, В. М.
Keywords: мотивація
студент
особистість
фізичне виховання
спорт
motivation
student
personality
sport
мотивация
студент
личность
физическое воспитание
спорт
Issue Date: 2016
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Стасюк Р. М. Мотивація як детермінанта пізнавальної активності студентів ВНЗ в процесі фізичного виховання / Р. М. Стасюк, О. В. Лисенко, В. М. Бойко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2016. - Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт), Вип. 03 (72) 16. - С. 121-123
Abstract: Потреба в русі - це одна з природних, вроджених потреб людини. Не менш важливою стороною особистості є емоційно-вольова сфера, темперамент і характер. Можливість регулювати формування особистості досягається завдяки тренуванням і заняттям фізичними вправами. А систематичні заняття фізичними вправами, і тим більше навчально-тренувальні заняття в спорті, впливають позитивно на психічні функції, формують розумову і емоційну стійкість до напруженої діяльності.
Motivation as determinant of cognitive activity of students of institutions of higher learning in the process of P.E. Necessity afoot - it one of natural, innate necessities of man. The no less important side of personality is an emotionally-volitional sphere, temperament and character. Possibility to regulate forming of personality is arrived at by training, exercises and education. And the systematic engaging in physical exercises, and the more учебно-тренировочные employments are in sport, influence positively on psychical functions, form mental and emotional stability to tense activity. Numerous researches on the study of parameters of thinking, memory, stability of attention, loud speakers of mental capacity in the process of educational and productive activity in the persons adapted(trained) to systematic physical activities and in unadapted (untrained) testify that the parameters of mental capacity straight depend on the level of general and special physical preparedness. Intellection will be in less degree subject to influence of unfavorable factors, if purposefully to apply facilities and methods of physical culture (for example, athletic pauses, active rest etc.). Thus does not cause a doubt circumstance that physical (motive) activity is sharply needed for normal development and functioning, both all organism and his separate links. In opinion of authors of exercise are one of subcategories of physical activity, embraces the плановую, structured and repetitive physical activity sent to the improvement or maintenance of one or a few components of physical form.
Потребность в движении - это одна из естественных, врожденных потребностей человека. Не менее важной стороной личности является эмоционально-волевая сфера, темперамент и характер. Возможность регулировать формирование личности достигается тренировкой, упражнениями и воспитанием. А систематические занятия физическими упражнениями, и тем более учебно-тренировочные занятия в спорте, влияют положительно на психические функции, формируют умственную и эмоциональную устойчивость к напряженной деятельности.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13735
Appears in Collections:Випуск 3(72)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Stasyuk (2).pdf295.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.