DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет філософії та суспільствознавства » Наукові праці Факультету філософії та суспільствознавства »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13654
Title: Постметафізичне богослов'я події Джона Капуто
Authors: Соловій, Роман Павлович
Keywords: Джон Капуто
богослов'я події
постметафізика
деконструкція
слабкість Бога
Джон Капуто
богословие события
постметафизика
деконструкция
слабость Бога
John Caputo
theology of the event
post-metaphysics
deconstruction
weakness of God
Issue Date: 2015
Publisher: Схід
Citation: Cоловій Р. П. Постметафізичне богослов'я події Джона Капуто / Р. П. Соловій // Схід. – 2015. – N 4 (136). – С. 66-75.
Abstract: У статті аналізуються визначальні аспекти богослов'я події Джона Капуто, одного з головних представників сучасної континентальної філософії релігії. Його концепція "слабкості Бога" носить постметафізичний характер і спирається на деконструкцію Жака Дерріда, "слабку думку" Джанні Ваттімо та логіку смислу Жиля Дельоза. Основну роль у концепції Джона Капуто відіграє розрізнення, яке він проводить між подією - до-особистісною, трансцендентною сферою можливостей і творчих імпульсів, та ім'ям, яке не здатне вичерпати багатство події, залишаючись лише концептуальним наближенням до неї. Відповідно, Бог мислиться ним як особлива подія, "слабка сила", позбавлений онтологічного статусу месіанський заклик до любові, справедливості й незапрограмованого майбутнього. Виходячи із цієї перспективи, Джон Капуто радикально переосмислює класичні християнські доктрини суверенності Бога, створення світу та спокутної смерті Христа.
В статье анализируются определяющие аспекты богословия события Джона Капуто, одного из главных представителей современной континентальной философии религии. Его концепция "слабости Бога" носит постметафизический характер и основывается на деконструкции Жака Деррида, "слабой мысли" Джанни Ваттимо и логике смысла Жиля Делеза. Основную роль в концепции Джона Капуто играет различение, которое он проводит между событием - до-личностной, трансцендентной сферой возможностей и творческих импульсов, и именем, ни одно из которых не способно исчерпать богатство события, оставаясь концептуальным приближением к нему. Соответственно, Бог мыслится ним как особое событие, "слабая сила", лишенный онтологического статуса мессианский призыв к любви, справедливости и незапрограммированному будущему. Исходя из этой перспективы, Джон Капуто радикально переосмысливает классические христианские доктрины суверенности Бога, сотворения мира и искупительной смерти Христа.
The paper reviews the primary aspects of theology of the event, developed by John Caputo, a key representative of modern continental philosophy of religion. His concept 'weakness of God' is of post-metaphysic nature and is underpinned by Jacques Derrida's deconstruction, Gianni Vattimo's 'weak thought' and Gilles Deleuze's logic of sense. Distinction drawn by the author between the event, as a pre-personal, transcendent sphere of possibilities and creative impulses, and the name which is unable to exhaust the wealth of the event and remains a mere conceptual approach to it, plays the key role in John Caputo's concept. Accordingly, Caputo perceives God as a special event, a 'weak force', a messianic call to love, justice and non-programmed future, which is devoid of any ontological status. Proceeding from this view, Caputo cardinally revises the classical Christian doctrines of God sovereignty, creation of the world and the atoning death of Christ.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13654
Appears in Collections:Наукові праці Факультету філософії та суспільствознавства

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
JOHN CAPUTO'S POST-METAPHYSICAL THEOLOGY OF THE EVENT.pdf376.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.