У статті проаналізовано досягнення Болонського процесу з акцентуванням уваги на мобільності персоналу як одного з елементів загальної
стратегії інтернаціоналізації вищої освіти і формування Європейського простору вищої освіти.
Визначено питання, які необхідно вирішувати в
мінливих умовах. Надано основні ключові питання
конференцій за участю міністрів освіти у рамках
Болонського процесу до 2015 року включно: загальна система ступенів; європейська система кредитів; мобільність; співпраця в галузі забезпечення якості;
національні рамки кваліфікацій; навчання впродовж життя; працевлаштування та соціальний вимір вищої освіти. Виділено три великі категорії перешкод
для мобільності персоналу, а саме: знання мови, правові питання та особисті
ситуації. Незважаючи на політичний міждержавний рівень вирішення проблеми, залишаються невирішеними питання законодавчого та інституційного забезпечення мобільності персоналу.
В статье проанализированы достижения Болонского процесса с акцентированием внимания на мобильности персонала как одного из элементов
общей стратегии интернационализации высшего образования и формирования Европейского пространства высшего образования. Определены
вопросы, которые необходимо решать в меняющихся условиях. Рассмотрены
основные ключевые вопросы конференций с участием министров образования в рамках Болонского процесса до 2015 года включительно: общая
система степеней; европейская система кредитов; мобильность; сотрудничество в области обеспечения качества; национальные рамки квалификаций обучения в течение жизни; трудоустройство и социальное измерение высшего образования. Выделены три большие категории препятствий
для мобильности персонала, а именно: знание языка, правовые вопросы и
личные ситуации. Несмотря на политический межгосударственный уровень решения проблемы, остаются нерешенными вопросы законодательного и институционального обеспечения мобильности персонала.
The article analyzes the Bologna process achievements with emphasis on
staff mobility as one of the elements in the general strategy higher education
internationalization. It also identifies issues that must be addressed in a changing
environment. The main key issues of the Bologna Ministerial conferences by
2015 including are: common system levels; European system of credits; mobility;
cooperation in quality assurance; national qualifications framework; lifelong
learning; employment and social dimension of higher education. Three categories
of the staff mobility obstacles, namely language skills, legal issues and personal
situations are highlighted. Despite the political interstate level for problem solution
there still remains unresolved issues in legislative and institutional support for staff
mobility.