Досягнення успіху, його детермінанти та особливості стають однією з найбільш
актуальних проблем сьогодення. З мотивацією досягнення успіху пов’язані деякі фактори, що також можуть і спричинювати негативні наслідки, такі, як прогресуюча невротизація особистості. В статті наведено результати діагностики різних соціально-психологічних особливостей особистості обдарованих учнів, що знаходяться в ситуації досягнення. Докладно проаналізовані такі компоненти, як мотивація, тривожність, невротичні властивості, імовірність неврозу, тип та структура особистості, креативність, система цінностей, самооцінка та соціалізованість на прикладі обдарованих учнів старших класів загальноосвітніх
навчальних закладів.
Achieving success, its determinants and features is becoming one of the most actual issues of our time. Some factors that also may cause adverse effects, such as progressive neuroticism personality, related with the motivation to succeed. In the article presented the results of the diagnostics of various socio-psychological personality traits of gifted students in the situations of achievement. Analyzed the components, such as motivation, anxiety, neurotic characteristics, the probability of neurosis, the type and
structure of the personality, creativity, values, self-conception and socialization on the example of gifted high school students of secondary schools.
Достижение успеха, его детерминанты и особенности становятся одной из наиболее актуальных проблем современности. С мотивацией достижения успеха связаны некоторые факторы, которые также могут и вызывать негативные последствия, такие, как прогрессирующая невротизация личности. В статье приведены результаты диагностики различных социально-психологических особенностей личности одаренных учеников, находящихся в ситуации достижения. Подробно проанализированы такие компоненты, как мотивация, тревожность, невротические свойства, вероятность невроза, тип и структура
личности, креативность, система ценностей, самооценка и социализированность на примере одаренных учащихся старших классов общеобразовательных учебных заведений.