У даній статті проаналізовані основні підходи та концепції духовності в межах
сучасних напрямків у психології, виділені критерії рівня сформованості духовної культури особистості та визначені шляхи гармонізації духовного розвитку молоді в рамках культурно-освітнього простору. В рамках представленого емпіричного дослідження було з’ясовано та порівняно рівні духовної культури раннього та середнього юнацького віку, визначено складові чинників духовності. Для формування духовної культури особистості необхідний цілеспрямований вплив соціуму на систему ціннісних орієнтацій особистості. Для формування
духовної культури особистості, крім основних духовних цінностей, з боку практичних психологів в системі освіти необхідно приділяти увагу процесу становлення особисті. При гармонійному розвиткові складових чинників особистості відбувається і становлення духовної культури особистості.
In this article the main approaches and concepts of spirituality within the modern directions in psychology are analyzed, criteria of level of formation of spiritual culture of the personality are allocated and ways of harmonization of spiritual development of youth within cultural and educational space are defined. Within the presented empirical research levels of formation of spiritual culture of early and middle youthful age are allocated, components of factors of spirituality are defined. Formation of spiritual culture of the personality requires purposeful impact of society on system of valuable orientations of the personality. For formation of spiritual culture of the personality, except the main cultural wealth, from practical psychologists in an education system it is necessary to pay attention to formation process the personal. At harmonious development of the making factors of the personality there is also a formation of spiritual culture of the personality.
В данной статье проанализированы основные подходы и концепции духовности в
пределах современных направлений в психологии, выделены критерии уровня
сформированности духовной культуры личности и определены пути гармонизации духовного развития молодежи в рамках культурно-образовательного пространства. В рамках представленного эмпирического исследования выделены уровни сформированности духовной культуры раннего и среднего юношеского возраста, определены составляющие факторов духовности. Для формирования духовной культуры личности необходимо целенаправленное воздействие социума на систему ценностных ориентаций личности. Для формирования духовной культуры личности, кроме основных духовных ценностей, со стороны практических психологов в системе образования необходимо уделять внимание процессу становления
личные. При гармоничном развитии составляющих факторов личности происходит и становление духовной культуры личности.