DSpace at library NPU Dragomanova » Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова » Факультет педагогіки та психології » Наукові праці Факультету педагогіки та психології »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13389
Title: Підготовка майбутніх вихователів до організації ігрової діяльності з дітьми дошкільного віку (на матеріалі спецкурсу «Теорія і методика ігрової діяльності дітей дошкільного віку»)
Authors: Довбня, Софія Олегівна
Keywords: підготовка майбутніх вихователів
організація ігрової діяльності дітей дошкільного віку
зміст
методи та форми навчання
professional training
preschool children activity
theory and methods of preschool children play activity
forms
content and methods of future preschool teacher training
подготовка будущих воспитателей
организация игровой деятельности детей дошкольного возраста
содержание
методы и формы обучения
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка
Citation: Довбня С. О. Підготовка майбутніх вихователів до організації ігрової діяльності з дітьми дошкільного віку (на матеріалі спецкурсу «Теорія і методика ігрової діяльності дітей дошкільного віку») / С. О. Довбня // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : наук. журнал / голов. ред. А. А. Сбруєва. – Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2015. – № 5 (49). – С. 211-218
Series/Report no.: № 5 (49);
Abstract: У статті обґрунтовано систему підготовки майбутніх вихователів до організації ігрової діяльності дітей дошкільного віку (на матеріалі спецкурсу «Теорія і методика ігрової діяльності дітей дошкільного віку»); здійснений аналіз та узагальнення науково-педагогічної літератури з обраної проблеми з метою виокремлення та застосування різноманітних форм, методів у процесі навчання дисципліни «Теорія і методика ігрової діяльності дітей дошкільного віку»; поданий матеріал, що сприяє вирішенню навчальних і професійних проблем, розвитку творчих здібностей студентів, підвищенню комунікативної активності, формуванню інтересу до ігрової діяльності, навчальної і професійної діяльності, здатності до організації ігрової діяльності з дітьми дошкільного віку.
Modernization of teacher education requires the development of adequate research based strategies and approaches of formation of personality-oriented subjective professional training of preschool teachers and accordingly finding ways of its modernization towards the impulse to self-realization of creative potential of future educators, creation and updating methodological support for continuous personal development and self-development of students. Training of future preschool teachers in the organization of play of preschool children as a separate research problem comprehensively and systematically hasn’t been studied. The lack of theoretical coverage of this problem in the pedagogical aspect and its significance for the theory and practice of modern Ukrainian higher education led to the choice of the topic and the main aim of the article that lies in theoretical substantiation of the system of future preschool teachers training for preschool children play activity (based on the course “Theory and methods of preschoolers play activity”). The system of professional training of future teachers of preschool children is a coherent set of structural elements that are interconnected in certain connections and relationship, interact with each other and form a coherent unity. The organization of work with students of higher educational institutions EQL «Bachelor» with the field of study «Preschool Education» was to create a system of testing and maintenance, types and forms of education. The selection of the content of educational material on the subject «Theory and methods of preschool children play activity» is defined as the overall objectives of education and specific objectives of the discipline. The content of the program involves a certain amount of knowledge of the theory and techniques of play of pre-school children, determines the depth of its coverage, establish a sequence in the study, providing a gradual complication of material. The program defined forms of training (lectures, seminars, divergent tasks for independent work, individual teaching and research tasks recommended for students of basic and additional literature). Thus, the course “Theory and methods of pre-school children play activity” furtherance of the purposes of teaching future educators of play and is consistent with the overall goals of education degree; provides conditions for effective training of future professionals in the sphere of preschool education.
В статье обоснована система подготовки будущих воспитателей к организации игровой деятельности детей дошкольного возраста (на материале спецкурса «Теория и методика игровой деятельности детей дошкольного возраста»); осуществлен анализ и сделано обобщение научно-педагогической литературы по выбранной проблеме с целью выделения и применения различных форм, методов в процессе обучения дисциплины «Теория и методика игровой деятельности детей дошкольного возраста»; подан материал, способствующий решению учебных и профессиональных проблем, развитию творческих способностей студентов, повышению коммуникативной активности, формированию интереса к игровой деятельности, учебной и профессиональной деятельности, способности к организации игровой деятельности с детьми дошкольного возраста
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13389
Appears in Collections:Наукові праці Факультету педагогіки та психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pednauk_2015_5_28.pdf535.16 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.