DSpace at library NPU Dragomanova » Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова » Серія 12. Психологічні науки » Випуск 1 (46) »

Please use this identifier to cite or link to this item: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13339
Title: Базові теорії морального розвитку особистості у зарубіжній психології
Authors: Лохвицька, Л. В.
Keywords: моральний розвиток
особистість
теорія
моральні судження
моральна мотивація
моральні дії
моральні вчинки
моральна інтеграція
моральна ідентичність
модель морального розвитку
moral development
personality
theory
moral judgments
moral motivation
moral action
moral behavior
moral integration
moral identity
the model of moral development
нравственное развитие
личность
теория
моральные суждения
моральная мотивация
моральные действия
моральные поступки
моральная интеграция
моральная идентичность
модель нравственного развития
Issue Date: 2015
Publisher: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова
Citation: Лохвицька Л. В. Базові теорії морального розвитку особистості у зарубіжній психології / Л. В. Лохвицька // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова : збірник наукових праць / М-во освіти і науки України, Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К. : Вид-во НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2015. - Серія 12 : Психологічні науки, Вип. 1 (46). - С. 196-204
Abstract: У статті подано аналіз базових теорій морального розвитку особистості у зарубіжній психології. Представлено основні позиції досліджень психології моралі у роботах таких психологів: Ж. Піаже, Л. Кольберга, Дж. Реста, А. Колбі, У. Деймона, А. Блазі і Р. Бергмана. Розглянуто взаємозалежність у моральному розвитку особистості між моральними судженнями, моральною мотивацією, моральним вчинком і моральною ідентичністю. Розкрито сутність стадіальних концепцій (Ж. Піаже, Л. Кольберг), чотирьохкомпенентної моделі моралі (Дж. Рест), теорії морального наслідування (А. Колбі і У. Деймон), теорії моральної ідентичності та мотивації (А. Блазі) і синтетичної моделі морального розвитку (Р. Бергман), які унаочнені схемами. На основі критичного узагальнення доведено переваги останньої, що об’єднує в собі напрацювання всіх попередніх і є інтегрованою концепцією морального розвитку особистості.
В статье представлен анализ базовых теорий нравственного развития личности в зарубежной психологии. Раскрываются основные позиции исследований в области психологии морали в работах: Ж. Пиаже, Л. Кольберга, Дж. Реста, А. Колби, В. Дэймона, А. Блази и Р. Бергмана. Рассматривается взаимозависимость между моральными суждениями, моральной мотивацией, моральным поступком и моральной идентичностью в нравственном развитии личности. Характеризируется сущность стадиальных концепций (Ж. Пиаже, Л. Кольберг), четырехкомпонентной модели морали (Дж. Рест), теории моральной интеграции (В. Деймон), теории нравственного подражания (А. Колби и В. Дэймон), теории моральной идентичности и мотивации (А. Блази), а также синтетической модели нравственного развития (Р. Бергман) через наглядные схемы. На основе критического обобщения материалов доказано преимущества последней, объединяющей в себе наработки всех предыдущих, которая является интегрированной концепцией нравственного развития личности.
The article focuses on the basic theories of moral development of personality in foreign psychology. It is also include main research positions in psychology of morality in the works of such psychologists as J. Piaget, L. Kolberg, J. Rest, А. Colby, W. Damon, А. Blasi and R. Bergman. It is also considering interdependence of personal moral development between moral judgments, moral motivation, moral behavior and moral identity. It is also reveal the essence of the concept of stages (J. Piaget & L. Kolberg), of quadruple morality model (J. Rest), theory of moral integration (W. Damon), theory of moral imitation (A. Colby & W. Damon), theory of moral identity and motivation (А. Blasi) and synthetic model of moral development (R. Bergman), what are illustrated with schemes. On the basis of critical generalization are demonstrated advantages of the last model that combines elaborations of previous models and theories and represents itself as an integrated conception of moral individual development.
URI: http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/13339
Appears in Collections:Випуск 1 (46)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Lokhvyts`ka.pdf340.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.