Надано аналіз фізичних вправ на основі проведення занять фізичного виховання у студенток педагогічного вишу
засобами пілатес, адже пілатес найбезпечніша програма вправ з відсутністю ударного навантаження, яка дозволяє
розтягнути і зміцнити основні м'язові групи. І мало того, що ці вправи відповідають вимогам будь-якого організму, вони
надають тілу ідеальну форму. Особливо гостро ця проблема постає серед студентської молоді - найбільш критичної
групи населення, у якій закладаються основи майбутнього здоров’я та процвітання нації. Методика проведення та
організація занять у ВНЗ потребують нових ефективних засобів, методів, які були б спрямовані на покращення здоров’я
студентів.
Дан
анализ физических упражнений на основе проведения занятий физического воспитания у студенток педагогического
вуза средствами пилатес, ведь пилатес безопасная программа упражнений с отсутствием ударной нагрузки, которая
позволяет растянуть и укрепить основные мышечные группы. И мало того, что эти упражнения отвечают
требованиям любого организма, они придают телу идеальную форму. Особенно остро эта проблема касается
студенческой молодежи - наиболее критической группы населения, в которой закладываются основы будущего здоровья
и процветания нации. Методика и организация занятий в вузе требуют новых эффективных средств, методов,
которые были бы направлены на улучшение здоровья студентов.
The analyzes of physical
exercises are given based on physical education of students of pedagogical university by pilates, as pilatesis the safest exercise
program with the lack of impact loading that allows to stretch and strengthen key muscle groups. These exercises fits to any
organism, they provides a perfect body shape. Particularly acute the problem arises among students - the most critical groups, which
laid the foundations of the future health and prosperity of the nation. Methods of organization and training in the universities need
new effective tools and methods that would be aimed at improving the health of students. Based on recent literature, own
pedagogical observations and empirical ways of searching the efficiency of formation of physical qualities, we believe that the
adjusted process of physical education in the education system with the introduction of the program of Pilates exercise system for
students not resulting in significant, externally fixed anthropometric changes over school year improved displays motor
characteristics (by different motor tests). Prospects for further research. We see the introduction of appropriate Pilates program in
Physical Education National Pedagogical University named after M.P. Dragomanova